05 februari 2008

Tisdagsspel

Bara ett rätt i helgen (Frankrike) men ibland gör det sportsliga att man har lite överseende med förlusterna. Vilken otroligt bra Superbowl det var och vilket otroligt slut på matchen. Jag skrek högt mitt i natten då vinnarTD:n kom :)

Idag har jag 1 spel från Skottland.


Aberdeen - Dundee U 1
Semi i CIS-cup och jag tror en hel del på hemmalaget. MAtchen ställdes in förra veckan vilket har lett till att Aberdeen fått tillbaka flera av sina skadade. Men istället har viktige Jamie Smith skadats. I hemmamatchen i ligan slog man Dundee utd och hemma är Aberdeen oftast bra. Man har bara en hemmaförlust under säsongen trots matchande i UEFA-supen.
Dundee utd har många skadade idag, bl.a. målvakten och kaptenen har tillkommit på skadelistan senaste veckan. man har dessutom flera nya spelare som inte får spela i cupen så det ser tufft ut idag. Dubdee Utd slog Aberdeen hemma nyligen i ligan men borta är det en helt annan sak.
Jag anser att Aberdeen ska vara klara favoriter och 2,40 och mer på hemmasegern är MYCKET bra!

Inga kommentarer: