09 februari 2008

Bara ett lördagsspel

Trots attd et är lördag så hittar jag enbart ett spel idag och det är i en rugbymatch. Det finns inte en enda fotbollsmatch som lockar idag och jag tänker inte tvinga fram spel.
Igår blev det återbetalning då Warrington vann med 12. Man var dock väldigt nära att vinna med en hel del mer. Idag blir det den andra rugbytypen, Union, och ett spel i six nations.


Frankrike - irland 2 (+14)
Jag tipsade om Frankrike senast och de vann enkelt mot Skottland. Idag väljer jag däremot att gå emot dem i handikappspelet. De är överskattade av bookies efter skottlandsvinsten och möter Irland, som definitivt inte ska underskattas. Irland slog svaga Italien med enbart 5 poäng i första omgången och undervärderas nog lite pga det. Frankrike har 3 hemmamatcher i årets six-nations och kommer vara nöjda med vinst, oavsett hur liten den är, och Irland är ett lag som aldrig ger upp oavsett hur mycket de ligger under med.
Jag tror Fransmännen vinner men med under 10 poäng och spelar handikappspel på Irland.

Inga kommentarer: