20 februari 2008

Onsdagsspel

Liverpool vann igår!!! Visst hjälpte utvisningen till men med den taktik Inter körde innan utvisningen så tror jag Liverpool had emalt sönder dem till sist ändå.
Olympiakos klarade inte att slå hål på Chelsea, jag evt inte ens om det var nära då jag inte sett matchen.
Idag har jag bara ett spel i CL.

Lyon - Manchester U - Förste målskytt: No goalscorer
Jag har lite feeling för Lyon som denna säsong inte har peakat före åttondelsfinalerna som alla andra år. De brukar vara bästa laget i gruppspelet (samtidigt som de öser på i franska ligan under hösten) men i år var det inte långt från missat avancemang (samt svagare start i ligan). Det känsn som man formtoppar nu i vår i stälelt och man kan överraska Man U ikväll.
man U lär fara till Frankrike för att spela kryss. Man spelar dåligt här i Frankrike och har bara 2 segrar på de 7 senaste besöken.
Lyon kommer inte heller vara besvikna över 0-0, som är ett mycket bättre resultat på hemmaplan i första mötet än vad som vanligen antas. Om jag räknat rätt är det klart vanligare i Euopeiska cuperna de senaste åren att laget som spelade hemma i förstamötet som slutade 0-0 oftare går vidare än bortalaget (som ju spelar hemma i returen). Nu tänker inte Lyon i de banorna förstås men det känns som det komemr vara viktigare att inte förlora denna första match än att vinna den då man läser vad lagens managers säger.
Så mitt tips är "No goalscorer" som förste målskytt. Åtminstone hos de engelska bolagen (WH, Lads mfl.) innebär det att man även vinner om det enbart blir självmål i matchen. 7,00 finns dteta spel till och det blir dagens enda spel.

Inga kommentarer: