03 maj 2009

Championshipspänning

Det kom inga fler tips igår då jag hade fest och fick besök tidigt.
Tipset missades men Wiganmatchen slutade 0-0 och gav lite tillbaka.


Topptipset söndag

1. Sunderland - Everton 26-31-43
Everton har cupfinalen i tankarna. Europaplatsen är säkrad och man har inget att spela för alls. Det har dock Sunderland, som riskerar att åka ur. Storförlust mot WB senast men i de två senaste hemmamatcherna har man slagit Hull och varit nära poäng (och värda poäng) mot Man U. Hemmaformen är bra och jag tror man vinner. Båa lagen har en del skador och skavanker på spelare, som alltid i slutet av säsongen, men inget så allvarligt så det kommer påverka utgången av matchen. Säker 1:a

2. Deportivo - Valladolid 79-14-7
Med 5 matcher kvar har Deportivo bara 2 poäng till Europaspel. Valladolid har ligegr i mitten av tabellen och har i princip inget att spela för. Formen är dessutom väldigt svag med bara 2 poäng på de 6 senaste och i de 5 senaste har man inte gjort mål. Då Deportivo har bra form och siktar på Europa så tror jag inte Valladolid mäktar med mål idag heller- Trots stor procentsats på Deportivo singlar jag dem. Ser att man troligen ställer över de Guzman och Lafita i hemmalaget då de vill lämna klubben efter säsongsavslut. Det är dock rykten som finns på ett par sidor och IMO vore det dumt att lämna viktiga spelare utanför i ett sådant här läge. Oavsett om de spelar eller ej är detta en mycket stark 1:a.

3. Espanyol - Valencia 29-31-40
Två lag med motivation. Espanyol vill undvika nedflyttning och Valencia vill försöka jaga ikapp Sevilla och sista CL-platsen. Bra form hos båda lagen. Espanyol har 4-1-0 på senaste 5 och 4 matcher i rad har man hållit nollan. Valencia har 5-2-0 på senaste 7. Espanyols fina form gör att de får första strecket och jag är inne på att chansa med endast 1X men jag helgarderar då mycket står på spel för båda lagen.

4. Betis - Atletico madrid 27-30-43
Två ojämna lag som båda behöver vinst. Madrid troligen bättre men detta kan sluta hur som helst. Inga skadebekymmer i hemmalaget medan Atletico har ett par spelare borta pga skador och avstängning. Jag helgarderar snabbt.

5. Gijon - Bilbao 41-28-31
Gijons form är usel. 6 raka förluster på vilka man släppt in 15 mål och man ligger nu under strecket. Bilbao har 2 raka vinster och en vinst här gör att man har 10 poäng ned till strecket och just Gijon och då bör man vara helt klara. Jag går på det bättre laget som dessutom har klart bättre form. X2.

6. Catania - Milan 10-21-69
Catania hänger kvar i Serie A och man gör det på hemmastyrkan; 10 vinster på 16 matcher. Milan jagar Inter, än har man litet hopp) och har 6-1-0 på senaste 7. Milan har fortsatt långtidsskadade men spelar ju bra ändå. Catania saknar ett par spelare idag och är ju egentligen klart sämre än Milan. Men hemmastyrkan gör att jag tar med ett kryss som är understreckat. X2

7. Genoa - Sampdoria 55-28-17
Derby. Genoa jagar CL medan Sampdoria inte har något i tabellen att spela för. Form spelar ingen roll i debyn och inget lag har skador. helgardering vore vist men jag har ju redan använt mina. Så jag väljer 1X med tvekan.

8. Udinese - Atalanta 65-23-12
Båda lagen ligger egentligen för långt från Europaspel för att det ska vara en motivationsfaktor här. Jag gillar inte sådana här matcher och även här kan en skräll 2:a tippas om ni har råd. Jag går kort och förlitar mig på att Udinese ogärna förlorar ofta medan Atalanta är svaga borta. Atalanta slog dock Lazio borta senast och som sagt.... de kan skrälla igen men jag måste gå kort.

Systemet 144 rader
1
1
1X2
1X2
X2
X2
1X
1X


Nu till Championship där jag har 1 spel.

Burnley - Bristol C 1 (-1)
Bristols säsong är över sedan ett tag, vilket märks. Man har bara enn seger sedan 21 februari och spelarna vill inget hellre än att slippa spela. Man har dessutom en mängd frånvarande pga skador. Hemmastarka Burnley säkrar kvalplats med vinst och jag tror man gör det enkelt för sig genom att avgöra tidigt och vinna med 3-4 mål. 2,30 ger det att de vinner med minst 2 mål och det är IMo riktigt bra.

I övrigt tror jag Wolves kan förlora mot Doncaster (för bra odds på det)
Preston slår QPR men vinst räcker om Cardiff elelr Burnley förlorar så de behöver inte jag amål.
Sheffield U vinner (men ger för dåliga odds) vilket innebär att jag tror att de går upp.


Liverpool - Newcastle 1 (-2)
Gerrard är tillbaka i Liverpool som kommer ösa på som vanligt. Newcastle saknar viktiga försvararna Taylor och Enrique och kommer bli överkörda. Newcastle ligegr risigt till under strecket men detta är inte matchen de räddar sig med. Liverpool vinner med 4-0. Jag spelar -2 till 3,00. Har ni bookie som erbjuder spel på Liverpool vinst utan att släppa in mål så är det ett bra spel.

Inga kommentarer: