31 maj 2009

Elitloppssöndag

Solen skiner och det är varmt. Precis som det ska vara på Elitloppssöndagen :)

Jag har ett par spel till dagens lopp och idag använder jag bara Expekts odds. Kanske finns bättre H2H eller vinnarspel hos andra men ofta finns ju inte samma H2H-spel och jag har inte tid att jaga runt på alla bolag. (alla spel är såklert på Solvalla :) )

Lopp 4:
Röste Bo - Mörtvedt Jerkeld 1-1,70
RB är ett spikförslag på V5 för mig men jag väljer denna H2H istället för vinnarspelet då den känns stenklar. RB slog MJ senast och är den bättre hästen och kommer få det bättre loppet.

Lopp 5:
Enough talk - Russel November 1-1,87
Jag tror inte alls på RN i Elitloppet och då ET är en av de 3 hästar jag tror gör upp om segern i detta lopp så är valet i denna H2H enkelt.

Lopp 9:
Classic Tile - Fiona Southwind 1-1,87
Här varnar jag kraftigt för CT som jag tror kan skrälla i loppet. Hästen har sjunkit i odds hos bookies men ger fortfarande riktigt bra betalt och som 6%-are på V75 måste den med där. FS ska normalt slås enkelt och detta är ett riktigt bra spel.

Lopp 12:
Marshland - Holiday Credit 2-2,05
Hultmans hästar går inte som bäst för dagen och jag tror Marshland är en favorit i fara. Holiday Credit med Tetrick i sulkyn kan vara en kul V75-spik och jag tycker det är fel favorit i denna H2H



Elitloppsvinnare??
Ja, vinner Buck I St Pat sitt försök så vinner hon även Elitloppet. Men vill ni ha 2 kul drag istället så spela Enough talk (9,50) eller Oiseau de feux (15,00) istället

Inga kommentarer: