30 maj 2009

Topptipset

Idag känns det som om topptipset ger låg utdelning (eller i morgon egentligen då bara 3 matcher spelas idag). Jag chansar lite pga detta.

Senare kommer fler tips, bl.a. till derbykvällen på Wimbledon.


1. Chelsea - Everton 63-26-11
Tror stenhårt på Chelsea. Man svslutade PL riktigt bra och spelet blev bättre efter att man åkte ur CL. Everton slutade också över förväntan och jag väljer att helgardera. Everton är understreckade och final är ju final. 0-0 i båda ligamötena

2. Göteborg - BP 89-8-3
Gbg har 6-0-0 hemma och har även vunnit derbyn som bortalag. De trivs verkligen på sin arena. BP har tappat men spelar fortfarande bättre borta än hemma. Troligen blir det en enormt säker hemmaseger men jag garderar. BP är understreckade, likaså krysset. Jag väljer att gardera med X på värdet.

3. Halmstad - Örebro 41-33-26
Vad har hänt med HBK? Det kändes som de var på gång då de slog Kalmar och Helsingborg på bortaplan. Men nu har de bara tagit 1 poäng på de 3 senaste och man har inte gjort mål på dessa matcher. Dessutom förlorade man borta mot ett reservbetonat Örebro i cupen med 0-3. ÖSK går bra. Man borde slagit BP senast men innan dess överraskade man med 0-0 borta mot Malmö. Svårtippad match men jag chansar på att HBK inte gör mål denna gång heller och väljer att spela X2.

4. Kalmar - Helsingborg 35-33-32
Kalmar får inte överskattas. man är sämre än ifjol. Helsingborg går bra men gör plattmatcher emellanåt. Förlusten borta mot Häcken borde iofs varit väntad med tanke på tidigare resultat mellan lagen. Jag håller med spelarna om att det är öppet och matchen borde kanske helgarderas. Men jag tror att HIF skärper sig i denna match och vinner. X2 räcker för mig.

5. Malmö - Gais 69-22-9
MFF verkar ha svårt att hitta formen. Enda poängen på de 3 senaste var mot Örebro men man har inte gjort mål på de tre matcherna. Gais har bara vunnit 2 matcher (båda derbyn) och senast gjorde man en svag avslutning då man tappade 2-0 till 2-2 mot Kalmar. MFF lite överstreckade och krysset måste med. 1X

6. Trelleborg - Gefle 48-31-21
TFF är bra i år. hemma har man 4-1-0. Iofs har man (frånsett AIK) mött några av de svagare lagen på hemmaplan. Gefle är duktiga på att kötta igen försvaret och poängchans finns. Chibsah saknas dock pga landslagsuppdrag och det är en kraftig försvagning. Trelleborg fortsätter sin fina hemmasvit och vinner. Säker 1:a

7. Örgryte - Djurgården 30-32-38
Allsvenskans i särklass sämsta lag. Här kan det sluta hur som helst och jag helgarderar utan vidare funderingar.

8. Assyriska - Syrianska 56-29-15
Båda lagen överraskar positivt. Assyriska är ett topplag igen utan de känns som de ska vara det Man spelar bra hemma och har 4 vinster på 4 matcher. Syrianska är fortfarande "lillebror" och jag tror Assyriska vinner lika enkelt som senast dessa möttes här. Säker 1:a


Systemet 144 rader

1X2
1X
X2
X2
1X
1
1X2
1


------------------------------------------------------

Ett rugbytips också:

Celtic - Wakefield 2 (-6)
Klasskillnad. Wakefield vinner med mer än 10, tror jag.

Inga kommentarer: