16 maj 2009

Lördagens bästa spel

Så där ja... nu har jag tid att dela med mig av mina tips :)

Topptipset

1. Elfsborg - Halmstad 60-27-13
HBK har överraskat i år och bl.a. slagit Helsingborg. Borta mot Elfsborg har man antingen förlorat stort (2 st 0-3 förluster senaste 3 åren) eller tagit poäng. Jag tycker Elfsborg är överstreckade här. Man saknar Mobaek och troligen Ante Covic i målet och det är klara avbräck. HBK har inga större avbräck och kan skrälla. Gardering krävs. 1X borde räcka men 13% på HBK är för lågt för att jag ska låta det vara. Helgardering.

2. Bolton - Hull 47-31-22
Bolton är i princip klara då enormt mycket krävs för att de ska kunna åka ur. Man har 5 raka utan X och spelar enormt omotiverat just nu. Hull måste börja ta poäng för att ha minsta chans att hålla sig kvar. Man har Man U i sista och även om de vinner titeln idag så kan man inte räkna med att de lägger sig ner inför CL-finalen och 3 poäng är nog en nödvändighet idag. Man har 5 raka förluster och har bara tagit 1 poäng på senaste 8. Jag är ändå inne på att ett ointresserat Bolton är ett lag man vinner över och X2 räcker för mig.

3. Everton - West Ham 61-27-12
Everton har enbart cupfinalen att spela för. Platsen i Europa är säkrad och man har nu bara 2 vinster på senaste 7. WH är inte bra just nu men har en plats i Europa att spela för. Man har ett par spelare borta men Cole är tillbaka. Jag är enormt inne på WH och kommer trekommendera spel på dem. På tipset tar jag X2.

4. Boro - Aston V 35-29-36
Boro måste vinna men mäktar de med det!? Jag gör det enkelt och helgarderar.

5. Newcastle - Fulham 51-28-21
Newcastle vann derbyt men det satt hårt åt ett tag. Nu måste man fortsätta jaga poäng för att känna sig säkra. Trots vinsten senast är formen usel och jag ser inte den vinsten som ett tecken på ändring. Enrique, Smith och Barton saknas bl.a. Fulham vill behålla sjundeplatsen och nå spel i Europa. Man får tillbaka anfallarna Johnson och Zamora och idag tror jag man vinner. Även hår rekommenderas spel på bortalaget. X2 på tipset.

6. Stoke - Wigan 58-27-15
Nära säker etta men Stokes spelare har sett lite nöjda ut då kontraktet säkrats och 0-0 ligger nära mot ett omotiverat Wigan. 1X

7. Tottenham - Manchester C 52-28-20
Båda lagen har chans på spel i Europa. MC hade innan derbyförlusten 4 raka vinster men jag tror inte man räcker till idag ändå. Idag saknar man Robinho och har frågetecken kring bl.a. Wright-Phillips. Spurs känns hetare och hemma har man gått bra på slutet. Lennon och Bent mfl. saknas men King spelar liksom Zokora. Säker 1:a

8. West Brom - Liverpool 10-14-76
Löjligt att ha med denna söndagsmatch på lördagens topptips. Många tror att Liverpool inte kommer bry sig om Man U vinner titeln innan denna match spelas, men så är inte fallet. Liverpool vill komma 2:a och man vill inte heller vara laget som lade sig så att WB höll sig kvar på andras bekostnad. Inga större bekymmer i lagen och trots att de är stora favoriter singlar jag Liverpool som vinner med stora siffror.


SYSTEMET (144 rader)
1X2
X2
X2
1X2
X2
1X
1
2


Övriga spel:

Tottenham - Man C 1 (1,85)
Newcastle - Fulham 2 (4,00)
Everton - West Ham 2 (5,00)

Hull - Warrington 2 (+4)
Rugby Super League




Derbyförsök på Wimbledon (Greyhounds)
8.00 6-Deanridge Fury (1,80)
8.30 1-Love Mac (2,50)
8.45 5-Boherna Best (2,25)
9.45 6-Barnfield Slippy (17,00) Eachway (V/P)


Häst:
Newbury 2.40 - Aqlaam

Inga kommentarer: