08 maj 2009

Fredagskval

Chelsea bestals på segern i onsdags. Förutom Molde var jag annars ganska rätt ute och snart kommer en ny topptipsvinst.

Idag är det två kvalmatcher i England och jag har spel på båda.


Preston - Sheffield U 1 + under 2 mål
SU har två spelare som är mycket tveksamma med spel men managern håller hemligt om vilka det är, vilket får en att tro att det är skador på nyckelspelare. SU avslutade serien svagt med bara 1 vinst på sista 4, vilket var synd för dem då de bara var 3 poäng från PL. Man håller tätt bakåt (2 insläppt på senaste 8) men i de sista matcherna gjorde man inga mål. Borta mot hemmastarka Preston duger inte det. Preston tog sig till kval med absolut minsta möjliga marginal men med tanke på säsongsavslutningen där man vann 4 raka så är man värda kvalplatsen. 6-0 vinsten mot Cardiff var viktigare än vad man kunde förstå då eftersom man till slut hamnade på samma poäng och målskillnad som just Cardiff, vilka missade kvalet.
En del problem även i Preston men man får även tillbaka viktiga Wallace och jag tror man vinner. Jag är inte säker på att man vinner över två matcher och når kvalfinalen men man inleder där man trivs bäst och till 2,40 är de ett givet spel. Två jämna ligamatcher och det lär inte bli mycket mål idag heller så under 2 mål blir även det ett spel till 2,15


Scunthorpe - MK dons 2
MK dons är, liksom Posh som gick direkt upp till Championship, nykomlingar i League 1 och har gjort det bra. Efter Leicester var man seriens bästa bortalag och jag tror att man vinner idag. För några veckor sedan vann man just här i ligan och man har 4 raka bortasegrar utan att ha släppt in mål. Scunthorpe hade tur som nådde kvalet. I en direkt avgörande match mot Tranmere i sista omgången låg man under med 1-0 tills 2 minuter kvar då en kvittering räddade dem. Då var Tranmere dessutom 1 man mindre. Scunthorpe avslutade med bara 2 vinster på de sista 8 matcherna och det är frågetecken för formen. Båda lagen har skador defensivt men det är nog inte det som kommer avgöra. MK dons manager ser detta som första halvlek i en 180 minutersmatch och stora risken mot mitt spel är att de nöjer sig med oavgjort. Jag litar dock på att dons vill avgöra redan ikväll och spelar till 2,75

Inga kommentarer: