09 maj 2009

Lördagens bästa spel

Inga lycka igår. Idag blir det till en början enbart Topptipset men ett par till spel lär komma också :)


1. AIK - Häcken 72-20-8
Bör vara en klar hemmaseger. AIK har varit lite tveksamma denna säsong med bara 1 hemmaseger på 3 matcher. Samtidigt har Häcken varit svaga borta än så länge. AIK har haft lätt mot Häcken på hemmaplan och har inga större bekymmer inför matchen. Hemmaplan brukar betyda vinst för AIK mot svaga bortalag och idag blir inget undantag. Jag singlar.

2. Blackburn - Portsmouth 50-32-18
Inget av lagen är definitivt klara men båda bör vara utom fara. Blackburn saknar anfallarna Roberts och Santa Cruz och det märktes senast offensivt. Pompey har troligen flera avbräck i defensiven och med Crouch ensam på topp ligger tätning bakåt och sikte på 0-0 närmast. Ett resultat som skulle gynna båda lagen med största sannolikhet. Pompey har dessutom redan kryssat i 8 av sina bortamatcher. Jag helgarderar då Blackburn är överstreckade.

3. Bolton - Sunderland 55-28-17
Bolton bör vara klara för fortsatt spel i PL medan Sunderland ligger risigt till med bara 4 poäng ned till lagen under strecket. Sunderlands stora problem är att man har svårt att göra mål. Bara 2 gjorda på de 6 senaste matcherna. Bolton vinner troligen med något mål men jag tar med krysset.

4. Everton - Tottenham 48-29-23
Everton klara för Europa och enda frågan är i vilken omgång man träder in i Europa League. Man är i cupfinal och många trodde de skulle ta det lugnt men managern anser att bästa sättet är att fortsätta spela för fult. Spurs har en hel del spelare borta men de brukar ha lätt här. Jag skulle vilja helgardera men för att spara den sista av dem så tar jag 12 här.

5. Fulham - Aston V 37-32-31
Öppen match. Villa bättre men är klara för Europa medan Fulham spelat riktigt bra. Jag gör det enkelt och helgarderar.

6. Hull - Stoke 46-31-23
Jag hade svårt att välja om jag skulle singla Hull eller WB denna vecka. Jag tror lika mycket på båda och kanske ska man singla båda och helgardera i match 4 eller 8 istället?!
Hull har sin kapten, Ashbee, skadad men man behöver verkligen poängen. Stoke saknar troligen Beattie och då får man svårt. Diao, Higginbottom mfl. saknas definitivt och jag tror det blir målfattigt. Hull kan som sagt singlas men jag är rädd för 0-0 och tippar 1X.

7. West Brom - Wigan 45-28-27
WB har inte gett upp. 6 poäng till säker mark med 3 matcher kvar innebär att detta troligen är sista chansen. Wigan å andra sidan vill verkligen inte spela mer. Man är svaga och verkar ointresserade. Säker 1:a

8. West Ham - Liverpool 8-16-76
Sett till streckningen så ska denna match helgarderas. Men med både Torres och Gerrard hela, samt det faktum att Liverpool nästan spelar bättre borta än hemma just nu så nöjer jag mig med X2.


Systemet (144 rader)

1
1X2
1X
12
1X2
1X
1
X2

Inga kommentarer: