27 maj 2009

Onsdagens topptips

Inte ett tennisrätt igår. Formen på väg ner.
Idag kommer jag bara med topptips och eventuellt återkommer jag med spel i Champions Leaguefinalen.


1. Barcelona - Man U 34-34-32
Helöppen final. Jag kan direkt säga att jag helgarderar. Tror mycket på krysset som blir första tecken. Detta är förresten enda matchen som spelas idag och helgardering gör ju att vi är kvar till imorgon (så slipper vi debaklet med Bajen från i lördags :) )
Barcelona har många avbräck men känns ändå som det bättre laget totalt sett. Även fast Man U vann Pl och nått CL-final så har de haft svårt mot tuffare motstånd. I PL hade man 1-2-4 mot de överiga 3 topplagen (bara Chelsea slogs). I FA-cupen och ligacupen mötte man inga riktigt bra motståndare. I CL hade man enormt lätt grupp och sedan slog man förvisso Inter men det var först i semin mot Arsenal man spelade bra mot toppmotstånd.
Barca har varit bra hela året. Även de hade lätt grupp i CL men sedan spelade de verkligen bra fram till finalen. Även om de IMo inte är värda finalplatsen (Chelsea skulle ha vunnit) så tror jag de tar hem cupen i år. Men på tipset helgarderar jag.

2. AIK - Hammarby 62-25-13
Derby. Bajen må ha sina problem men de är täta bakåt just nu. Likaså är AIK och allt talar för en målsnål match som kan sluta med uddamålsseger åt endera laget. Helgardera.

3. Syrianska - Norrköping 43-27-30
Peking kanske är på gång? Vinst i derbyt mot Åtvid följdes av 0-0 mot Trollhättan. Syrianska blandar och ger. Hemmaförlust mot Jönköping följdes av bortaseger mot Falkenberg. Jag tror som sagt att peking är på G och väljer X2 i denna match.

4. Sleipner - Skövde 59-24-17
Sleipner har inlett bra och ligger 2:a i tabellen. Skövde ligger väl där man förväntar att de ska hamna; i mitten. Sleipner är det bättre laget och även om de kanske är på väg att bli överstreckade så är de ett bra singeldrag. Säker 1:a

5. Boden - Piteå 50-28-22
Piteå leder tabellen just före Boden. Jag kan inget om Norrfotbollen men har anlitat en vän som sett flera matcher i år och han påstår att piteå är ett bättre lag än Boden och att Boden är överskattade på att folk känner igen dem från deras tid i Superettan. Jag litar på honom och går på värdet X2.

6. Ersboda - Robertsfors 43-31-26
Samma person har uttalat sig här. Ersboda har haft en del otur i år och borde haft någon seger mer. Robban är ett bra lag som kommer hamna i toppstriden. Han rekommenderar helgardering men då de är använda så går jag på 1X.

7. Tenhult -Annelund 67-20-13
Känns som Tenhult ät alldeles för stora favoriter sett till hur lagen spelat resultatmässigt. Jag har dålig koll på lagen i denna serie också men ser att bookies har gjort Tenhult till dunderfavoriter. De var tippade som topplage innan säsongen medan Annelunds mål var att etablera sig i serien. Jag har pratat med en person knuten till Nässjö som i sina 2 senaste matcher mött dessa lag och fick detta svar om lagen (som jag minns det från telefonsamtal).
Tenhultsmatchen var ett derby men vi (Nässjö) saknade flera spelare och hade en del man som spelade på ovana positioner. Ändå fick vi 1-1 med mersmak. Mot Annelund var vi chanslösa (det var bortaplan då iofs. min anm.). De hade ett enormt rörligt spel och var överraskande bra.
Det låter intressant och jag skulle vilja helgardera men väljer 12.

8. Brann - Molde 40-29-31
Brann har haft problem hemma i år medan Molde har 4-1-0 på bortaplan. Molde vann 3 möten med Brann ifjol och jag tror på dem igen. Båda lagen kommer gå för vinst så ska ni gardera räcker nog 12. Jag singelstreckar dock då Molde öst på ordentligt på bortaplan i år och verkar vara huvudet bättre.


Systemet 144 rader

1X2
1X2
X2
1
X2
1X
12
2

2 kommentarer:

Benke Bus sa...

Alla rätt hitills :)

Anonym sa...

ingen bra tips på pite.... 5-0 till boden med 30 min kvar å spela.