15 juli 2009

CL-kval

Svårt att hitta riktigt bra spel till kvällens kvalmatcher i CL. En del stora favoriter vinner enkelt men deras odds lockar inte mig. Jag har hittat 3 lag som jag anser står i för höga odds. Det är svårt att hitta tillförlitlig info om alla lag men jag har tillräckligt för att rekommendera spel i dessa matcher.


Inter Turku - Sheriff Tiraspol 2
Oddset sjunker på 2:an här. IT har inte spelat bra i de senaste matcherna i finska ligan och känns övervärderade. Sheriff har överraskat lag förr med sin offensiva fotboll och jag tycker odds från 6,00 och mer är mycket spelbara.

Debrecen - Kalmar 1
Jag ahr varnat mycket för ungersk landslagsfotboll (med rätta) och jag tror även att Ungern kan vara på väg mot en ny guldålder i Europeisk fotboll också. Debrecen har Allsvensk klass säger Nanne B. Jag tror de t.o.m. håller mycket hög allsvensk klass då de kommit in i säsongen. För det är just det som talar emot ungrarna. Kalmar är mitt i säsong medan detta är Debrecens första riktiga match på ett tag. Nästan alla har ungrarna som favoriter och jag anser att det är rätt. jag spelar till 2,40 eller mer.

Hafnafjordur - Aktobe-Lento 1
Lång resa för Kazakerna som chartrat ett plan och landade på Island igår. Islänningarna kommer inte göra storverk i år heller men är tillräckligt bra för en enkel hemmaseger. Man har en spelstil som Kazakerna är helt ovana vid och får enormt svårt ikväll. 1,70 och mer bra.

3 kommentarer:

bahama sa...

Ryggar din rek på Debreceni idag.

Missade Sheriffen men snyggt spel.

Grattis!

Mårten sa...

Bra att du hängde på ungrarna :)

bahama sa...

Japp det visade sig vara ett bra val.

Tack!