02 juli 2009

Fredagsrugby del 1

Nu är jag hemma från Spanien och det är dags att bli rika ;)

Senast satte jag Bahrain medan Spanien var en enorm besvikelse.
Det var gamla Spanien som kom fram vid flera tillfällen i Confederations cup. Man trodde man var världsbäst men spelade bara snäppet bättre än Sverige skulle gjort. Att det bara blev 1-0 mot Irak skyller jag på målskytten Villa. Efter storsegern mot NZ hyllades, med rätta, Torres enormt i hemlandet och det verkade som om Villas avundsjuka eller vilja att försöka överträffa Torres var nära att förstöra för Spanien. Minsta antydan till chans för Villa ledde till att han tog den, även om andra spelare hade gyllene lägen om han hade passat. Spanien dominerade spelet rejält men Villa förstörde spelet jag gjorde. Lite mindre egoism hade lett till en ny storseger.


Nu lämnar jag det bakom mig och siktar in mig på fredagsrugbyn. På morgonen är det två matcher i Australien och jag har spel i båda. På kvällen har jag spel i minst en av matcherna i Super League.


Brisbane - New Zealand 2 (+8)
Brisbane har tappat all form är en besvikelse för tillfället. Man inledde med 6 vinster på de 7 första ligamatcherna men har bara vunnit 2 matcher på de 8 efter det och man har nu 4 raka förluster. Risken är att en säker slutspelsplats slinker iväg. Man slog NZ borta med 26-10 men det var i omgång 3 då Brisbane fortfarande spelade bra. NZ har enorma problem på bortaplan och det är tyvärr det som troligen fäller dem i denna match. Jag tror Brisbane äntligen tar en seger igen men det blir enormt jämnt, inte mer än ett par poäng och spelet på NZ med +8 poäng känns bra.

St George - Sydney Roosters 1 (-12)
StG leder NRL och man spelar bra. Man har bara 4 förluster denna säsong och alla har kommit i jämna matcher. Tidigare under säsongen slog man Roosters med 26-0 och med tanke på hur dåliga Roosters är (bara 4 segrar på 15 matcher varav alla mot andra bottenlag) så tror jag på ännu större siffror idag, troligen 30+ och då är detta spel ett kanonspel att inleda fredagen med!

1 kommentar:

Anonym sa...

Välkommen hem igen, har saknat dina spel.