03 juli 2009

Tråkig hästnyhet

Ni som följt min blogg vet att jag vurmat en hel del för travstoet Snow White. Hon slog världsrekord som 2-åring och skulle göra comeback om ett par veckor. Men idag meddelas att hon dött av tarmvred. Tråkigt för travsporten då Snow White inte bara var en häst som skulle kunna ha fler framgångar på banan, hon skulle säkerligen kunnat bidra en hel del på avelssidan efter karriären också.


Otur i förmiddags. Brisbane låg under i halvtid och allt såg bra ut, men så ryckte de upp sig i andra halvlek och tog ledningen. Med mindre än minuten kvar ledde de med 8, vilket hade inneburit återbetalning. Men precis i slutet kom ett helt onödigt försök och spelet blev förlorat. :(
Spelet på St George satt, trots att det i halvtid såg lite klurigt ut.


I kväll har jag 2 spel i samma match i England.


Wigan - Harlequins 2 (+8) / Halvtid: 2:a
Wigan är det bättre laget men har i år bara 3 segrar på hemmaplan. Idag saknar man även ett par viktiga spelare och jag tror man kan få det tufft och IMO är de alldeles för stora favoriter. Harlequins har slagit topplagen Leeds och Hull KR på bortaplan och kan skrälla mot ett Wigan som inte spelar på topp. +8 känns som ett bra spel.
Wigan har även märkligt svårt i inledningen av matcherna och de brukar ösa på mer i andra halvlek. Idag har jag känslan av att Harlequins tar en knapp ledning i halvtid. Jag valde mellan ledning i halvtid och spel på att de gör första poängen men valde det förstnämnda då jag tror lite mer på det.
Wigan bör vinna matchen men hamnar de i underläge i halvtid (vilket jag tror) så får de mycket svårt att vända och även om de gör det så stannar vinstmarginalen bara vid ett par poäng.

Inga kommentarer: