17 april 2010

Lördagens bästa spel

Inleder lördagen med Topptips men har även andra spel inom fotboll, cricket, rugby och hästar att bjuda på.

Topptipset

1. Tottenham - Chelsea 20-29-51
Spurs slog Arsenal i veckan, som jag förutspådde. Men man tappade rejält mot slutet och jag tror att Spurs spelare kan vara lite tagna efter den matchen för att kunna ställa om inför ett nytt Londonderby. Chelsea vann utan att imponera alls mot Bolton i veckan och kan nästintill säkra ligasegern här. Förlorar Man U så får Chelsea 7 poängs försprång med 3 matcher kvar. Jag singlar Chelsea här.

2. Birmingham - Hull 69-20-11
Hull är det laget som har något att spela för av dessa men jag tror inte man räcker till. Brum komemr inte slå av på takten bara för att man inte har så mkt att spela för och hemma slår man Hull som kommer åka ur. Garderar dock med X då jag räknar med att det kan bli en tråkmatch. 1X.

3. Blackburn - Everton 35-34-31
Everton var riktigt bra mot AV och var värda en seger. Spelar man lika bra idag så vinner man. Blackburn bra hemma men mot ett Everton som försöker nå en Europaplats räcker man inte. Tänkbar singeltvåa men jag spelar X2.

4. Fulham - Wolves 54-28-18
Svag ligaform hos Fulham men det beror på att man satsar på EL-spel där man i veckan möter Hamburg. Precis som inför kvartsfinalerna så vilar Hodgson stora delar av manskapet till denna match och det tackar jag och Wolves för. Wolves behöver minst 3 poäng till i Pl för att kunna känna sig säkra och jag tror man tar dem idag. Säker 2:a på värdet.

5. Stoke - Bolton 52-30-18
Stoke har hållt nollan i tre raka medan Bolton gått mållösa i de 4 senaste. Jag tror statistiken för båda håller i sig och Stoke vinner igen men jag garderar då 0-0 risk även är överhängande. 1X.

6. Sunderland - Burnley 69-19-12
Sunderland lite stora favoriter annars vore detta ett bra singelstreck. Burnley slog Hull senast och är laget med mest motivation men man räcker inte till här där Sunderland spelat riktigt bra på sistone. På de 4 senaste hemma har man 3-1-0 och 10-1 i målskillnad. 1X räcker mer än väl.

7. Blackpool - Nottingham 55-27-18
Nottingham klara för kval medan Blackpool jagar detsamma. Bp med motivation är mångas förlag till singelstreck men jag tror mer på Nottingham. Helgardera.

8. QPR - Cardiff 39-34-27
QPR riskerar fortfarande nedflyttning medan Cárdiff behöver poäng för att säkra kvalet. Helöppet, helgardera.

Systemet 144 rader:
2
1X
X2
2
1X
1X
1X2
1X2

----------------------------------------------------------------------

Man C - Man U 2-2,50
Man U har varit det bättre laget i alla möten denna säsong och man har sista chansen att ta ligaguldet. 2,50 för högt och måste spelas.

Leicester - Watford 1-1,65
Leicester behöver mer poäng för att säkra kvalplats och man tar 3 här mot ett svagt bortalag.

Gillingham - Leeds 1-4,50
Gills är riktigt bra hemma och har bara släppt in 2 mål på hemmaplan. Minst i hela ligen tillsammans med Millwall. Leeds har förvisso ryckt upp sig och hemmalaget har defensica avbräck men man är så hemmastarka att 4,50 måste testas.

Rugby:
Hull - Leeds 2(-6)

Cricket
Bangalore - Mumbai 1
Mumbai har vunnit grundserien och Bangalore är nästintill klara för semi de med.Vinst här garanterar det och innebär även att andraplatsen säkras. Mumbai har vunnit mot alla lag förutom just Bangalore somvann ganska enkelt i första mötet. Mumbai vilar eventuellt ett par slitna spelare och 1,90 på Bangalore är klart spelvärt.

Hästar:
Ayr - 3.20
Skottlands Grand National och jag har 3 hästar att spela Eachway (V/P) på:
Scots Dragoon (15,00 - 4,50)
Halcon Genelardais (29,00 - 8,00)
Gidam Gidam (34,00 - 9,25 )
4 platser i detta lopp och siffrorna ovan är vinnarodds och platsodds till det vinnaroddset.

jag återkommer med fler hästar och ev. ett par hundar samt kanske mer fotboll på lördag fm.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan man bli sliten av att spela cricket...?:)