25 april 2010

Söndagstips

Inleder emd topptipset och hoppas på mer tur idag. Tror det kan ge en bra slant igen.

1Chelsea - Stoke 90-8-2
En lite för stor favorit men det går inte att singla emot. Chelsea jagar guld och måste vinna. Säker 1:a

2. Burnley - Liverpool 16-26-58
Liverpool alldeles för stora. Bortaformen är rejält usel och trots att man har chans på 4:e platsen i ligan så är El-spel nästa säsong mer realistiskt. Efter 0-1 borta mot A. Madrid i semin av årets upplaga så satsar man på finalplats i torsdagens match. Torres borta och även om Burnley är svaga just nu så har det varit bra hemma i flera matcher och vinst är ett måste för dem. Helgardera.

3. Genoa - Lazio 39-34-27
Genoa jagar Europaspel medan Lazio vill undvika nedflyttning. Båda lagen saknar en handfull spelare och jag chansar lite då jag nöjer mig med X2 här. Lazio spelar bättre för dagen IMO och har vunnit här 2 år i rad. X2 blir mitt chanslir.

4. Roma - Sampdoria 71-21-8
Här skulle jag egentligen vilja helgardera. Roma är för stora favoriter. Efter Inters vinst ligger all press på Roma och jag är inte säker på att de pallar med det. 1X får räcka men se upp för Sampdoria som är klart understreckade.

5. A. Madrid - Tenerife 56-25-19
AM ställer över folk. Ligan är över för deras del och allt satsasEL-returen på torsdag i Liverpool. Den lilla chans man har att nå EL-plats i ligan är inte realistisk och man väntas ställa upp utan alla stjärnor. Tenerife tackar såklart för detta då man är i desperat behov av poäng. Man är bortasvag men här får man en chans man inte missar. Säker 2:a

6. getafe - Sevilla 33-30-37
Båda lagen går för vinst. Men jag tror inte Sevilla kan vinna här. Getafe har varit bra hemma medan Sevilla ofta är bleka borta. 1X räcker

7. BP - Gefle 42-33-25
Öppen match. gefle inte ofarliga och i grunden är man det bättre laget. Helgardera.

8. Gais - Kalmar 35-32-33
Skador i Gais som är obesegrade hemma. Gais är obesegrade hemma men spelar ojämnt. KFF har inlett säsongen svagt och kryssat i alla bortamatcherna. Här kör jag på feeling dock då GAIS inte är så bra medan KFF snart får en vinst. X2 räcker.

Systemet 144 rader
1
1X2
X2
1X
2
1X
1X2
X2


-------------------------------------------------------------------------

Övriga spel:

Everton - Fulham 1(-1)
Everton jagar europaspel och Fulham satsar allt på returen mot Hamburg på torsdag. 2,20 bra på handikappspelet.


Crusaders - Huddersfield 2(-8)
Rugby League. Jag tror Huddersfield vinner extremt enkelt mot ett Crusaders med problem

Castleford - Salford 1(-6)
Salford är klassen sämre och har haft en hel del skador. Tror på enkel hemmaseger med 12-16 poäng.

Inga kommentarer: