07 april 2010

Topptipset

En del stora favoriter och en del kul skrällar kan ge OK utdelning idag.

1. Man U - bayern M 48-32-20
Jag tror inte ett dugg på Man U. Man är återigen ett enmanslag som man var under den tid man hade Ronaldo. Numera heter han Rooney och han saknas ikväll. BM har 2-1 från hemmamötet vilket leder till att Man U måste föra matchen och det passar tyskarna perfekt. Jag chanssinglar 2:an men X skulle räcka som gardering.

2. Bordeaux - Lyon 39-34-27
Lyon har 3-1 men saknar spelare och Bordeaux saknar form. Bordeaux ska ta detta men jag tror inte de går vidare. Helgardering vore bäst då Lyon kan kontra in mål i Bordeauxs troliga press. Men jag måste gå kort för att få ner till 144 rader och chansar med 1X

3. Marseille - Sochaux 82-14-4
Sochaux utan mycket att spela för. Ingen större risk att de åker ur och ingen chans att de når Europaspel. Men.. av de 4 senaste bortamatcherna i ligan så har man kryssat 0-0 i 3 av dem och det verkar var en taktisk de kör med stenhårt. Detta kan frustrera ett guldjagande Marseille och jag garderar med X. Bra värde på det.

4. Rangers - Aberdeen 83-13-4
Abderdeen missade chansen att komma topp 6 iom helgens förlust. Efter 33 omgångar delar sig serien och lagen spelar 5 matcher till (lag 1-6 möts och lag 7-12 möts). Vinner Rangers idag leder de med 13 poäng inför sista omgången och då är ju serien avgjord i princip. Skulle Celtic sedan tappa poäng i sin sista match så är det klart. Men Rangers har genom åren haft lite problem med Aberdeen och årets matcher har slutat 0-0 här och 1-0 till Aberdeen i deras hemmamatch. Rangers förlorade nästsenast med 4-1 mot St J och det känns som de inser att de vunnit serien. Inte en chans att Celtic tar in försprånget. Det och statistiken gör att jag garderar med X. 1X.

5. At MAdrid - Valencia 40-33-27
Bra form på båda lagen och 2-2 i första mötet. Här kan det gå hur som helst och jag helgarderar.

6. Liverpool - Benfica 59-28-13
2-1 till benfica i Portugal. Liverpool är starka hemma och ska vända men jag litar inte riktigt på dem och 13% är för lågt på 2:an. Jag helgarderar.

7. St. Liege - Hamburg 31-33-36
Hamburg vann hemma med 2-1. Liege har en svag säsong bakom sig men hemma är man bra och man ska inte förlora mot Hamburg, som har svårt att vinna på bortaplan. Känns som X ligger nära och jag garderar enbart med hemmaseger. 1X

8. Wolfsburg - Fulham 52-31-17
Säkrast på kupongen IMO. Wolfsburg sena 1-2 mål i första mötet förstörde helt Fulhams chanser Tyskarna går bra hemma, om man räknar bort 1-5 mot Hertha nästsenast. Man gör många mål och Fulham ska vara chanslösa. Säker 1:a


systemet 144 rader
2
1X2
1X
1X
1X2
1X2
1X
1

------------------------------------------

Övriga spel

Man U - Bayern 2-4,80

3 kommentarer:

Dr.Lundberg sa...

synd att spricka redan i första matchen!

Anonym sa...

Vågat med raka 2an i match 1 får man väl säga! Jag ryggar men med X2 där och hoppas senaste veckans härliga resultat håller i sig!

Dr.Lundberg sa...

Rooney från start