28 april 2010

Topptipset

Svårlöst topptips idag och jag har lite ont om tid att skrivaner mina tankar. Fyller år och har en del bestyr att stå i.

1. Barcelona - Inter 1X2
Mer öppet än spelare och bookies verkar tycka. Om Barca inte får hål ett tätt Interfösvar kan det mkt väl kontras in 0-1.

2. Djurgården - Mjällby X2
DIF imponerar inte precis och Mjällby har 3-1-0 borta. Kommer inte rädas ett DIF som återigen spelar tandlöst.

3. Elfsborg - BP 1X2
BP:s nye Guidetti kan mkt väl hål Boråslagets defensiv och jag är inne skräll.

4. Halmstad - Gefle 1X
Helgardering kanske behövs. HBK enormt ojämna men hemma har man spelat OK sistone medan Gefle intehaft lycka med sig alls. Hoppas 1X räcker.

5. Helsingborg - AIK 1X
HIF riktigt bra i år och känns som klara guldfavoriter. AIK spelar illa och ny tränare hjälper inte. Kan gneta till sig 0-0 dock om man täpper till.

6. Häcken - Gais 1
Häcken bäst i Gbg? Jag tycker det och Gais är utan chans trots att det är derby.

7. Göteborg - Malmö 2
Gbg klart sämre utan Hysén och MFF har gjort det mesta rätt denna säsong. De är favoriter tipset men inte hos bookies. Jag går ändå säker 2:a

8. Kalmar - Örebro X2
KFF bara 1 poäng hemma 4 matcher medan ÖSK är ett av seriens bästa bortalag (och jag tror de kan slåss om SM-guldet i år).

Systemet 144 rader
1X2
X2
1X2
1X
1X
1
2
X2

1 kommentar: