06 april 2010

Otrolig Tisdag!

Vilken fantastisk bra speldag det blev idag :)

Först och främst satt Powerplay som inleddes igår :)
3285:- gav den!!! Hoppas ni var med.

Utöver det satt det mesta.
Inter vann 1-0
Barca vann 4-1 och Messi öste ju in mål. Tyvärr inte första målet men spel på att barca vinner och Messi nätar börjar bli ett favoritspel för mig :)
Inverness vann 2-0
Stenhousnuir vann 1-0
Åtvid klarade 0-0 så spelade nu handikapp satt även det.
Stirling blev tyvärr inställd.

Vilken otroligt bra speldag det blev :)


I måndags vann hästen till låga favoritodds och övriga spel som satt var Warington och Leicester.

Imorgon kommer Topptips och kanske lite fler spel.

6 kommentarer:

Åke sa...

Hahaha a shit va kul.
Jag gick in och kollade av lite gamla liggande vad. Kom du ihåg att i Oct 09 så gav du ett tips på Derby 2010?

Två hundar tipsade du om
Lenson Bolt 33 ggr pengarna
Eye of the storm 33 ggr pengarna

Jag ryggade dig i oct 09 när du lade ut tipset och nu har Lenson Bolt sjunkit till 12 ggr pengarna :)

Sicko värde där, bara tacka o ta emot Mårten. Hoppas den fortsätter att sjunka kan ju snart sälja den linan med sjuk profit innan racet har startat.

Åke sa...

Skrev fel menade Eye of the storm som sjunkit till 12 ggr pengarna :)

Unknown sa...

Kul, har glömt att kolla av dessa. Eye of the storm favorit nu. Inte långt fram till att försöken till derbyt börjar. Tror det är sista veckan i april. Finalen går iaf 29 maj.

Anonym sa...

Hej mårten!

Undrar hur du tycker att man ska spela när man ska börja med en spelfond?

Hur mycket man kan börja med?
Hur mycket man ska spela per vad?
bara spela singlar?

och om du har några andra tips hur man går tillväga?

Tackar på förhand för en mycket bra blogg.....garanterat den bästa på nätet.

Åke sa...

Om jag skulle tipsa skulle jag rekommendera följande.

Bankrullen tas självklart av pengar du inte behöver. Förvänta dig inte att plocka ut pengar det första året.

När du sedan summerat ihop hur mycket du kan avvara bör du välja hur stor varje "unit" skall vara. Min rekommendation är att en unit skall motsvara 0,5% av din totala bankrulle. Finns vissa som går på 1 och hela vägen upp till 2% men om man är ny och för att få vettig bankroll management och minska swings så håll dig till 0,5%.

Sen betta alltid på singlar visst gör jag även utstickare ibland men disciplin och singlar är vad som du ska fokusera på. Mårten har många bra tips men du måste även reka själv. Jag använder Mårten som ett filter och gör egna analyser så även om Mårten ger tips om 5 matcher så rygga inte alla då lär du dig ingenting. Gör egna analyser med stöd av honom är ett jättebra tips för en nybörjare.

Sedan när du gör dina vad bestäm ett maxtak på antal units.

exempel: Max 5 units då utsätter du maximalt 2,5% av din totala bankrulle i en o samma lina.

5 = Något du verkligen verkligen tror på.

3 = Ditt AVG bet

1 = Spel som har ca <20% att gå in men som har kraftigt övervärde på odds.

Detta är crashcourse delux dvs finns mycke mer o plugga ute på nätet för att få en fin harmoni i ditt spelande. Men hoppas det ger en fingervisning åt rätt håll i alla fall.

Anonym sa...

Tack så hemskt mycket Åke!!!!!

det låter jättebra detta ska jag ta till mig o bestämma mig för hur mycket jag ska sätta på min bankrulle.