06 april 2010

Tisdagens spel

Snabba spel igen då jag är sen. Tyvärr tar andra plikter tid från mig :)

CSKA - Inter 2-2,20
Inter bättre och ryska lagen har mindre fördel av hemmaplan nu då vintern är över. Inter är ett bra Europalag i år och jag tror man vinner även här då CSKA måste pressa framåt.

Barcelona - Arsenal -Barca vinner och Messi gör mål
Jag tror Barca vinner enkelt; 3,4-0 är inte uteslutet. Återigen tippar jag att Messi gör minst ett mål och spelar stort spel till 1,85. Liten slant även på att Barca vinner och Messi gör första till 4,33

Morton - inverness 2-1,83
Inverness leder överraskande Div 1 och möter idag ett Morton som har viktiga spelare borta. Inverness har vunnit alla 3 av säsongens tidigare möten och vinner igen.

Peterhead - Stenhousmuir 2-3,50
Stenhousmuir slåss för att undvika nedflyttning medan Peterhead vill till slutspel. Peterhead har stora skadebekymmer och flera ordinarie kan saknas idag. Stenhousmuir har inga spelarproblem men 4 raka förluster. Jag tror det vänder ikväll till bra odds.

Åtvidaberg - Kalmar 1-6,25
Spelar på värde här. ÅFF är mållösa men Kalmar imponerar inte alls i år och jag tror ÅFFs första vinst kommer här. Gardera gärna med handikappspel.

Stirling -Arbroath 1-1,80
Avslutar med DAGENS BÄSTA SPEL. Stirling kämpar om att behålla kvalplatsen uppåt medan Arbroath vill undvika nedåtkvalande. I lördags förlorade Stirling hemma mot Dumbarton och man ändrar lite i truppen. Arbroath måste också ändra i truppen men det pga skador. Man saknar idag båda sina bästa målskyttar, Hislop och Scott, som tillsammans stått för 13 av lagets 32 mål. Man har även fler skadebekymmer på ordinarie och trots fin form får man stryk idag till bra odds.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sjukt bra !! Tack tack!!