11 april 2010

Topptips

Igår vann bara första hästen sedan var det vinstlöst :(
Topptipset är inte så lätt som man tror och hoppas ibland men idag känner jag mig verkligen nöjd med min rad.

1. Spurs - Portsmouth 82-13-5
Tänk på att denna spelas på Wembley. Pompey är ute ur PL definitivt nu och all laddning ligger på denna match. Att nå finalen och då Eusopaspel vore fantastiskt med tanke på hur säsongen varit i övrigt. Spurs är för stora här. Man saknar King, Jenas, Lennon, Corlunka mfl. och även fast man slog Pompey för någon vecka sedan så är detta en helt annan typ av match och helgardering erfordras.

2. Liverpool - Fulham 76-18-6
Båda vidare i EL och det faktum gör att jag singlar Liverpool. Man jagar fortfarande CL-plats och vinster i alla matcher i avslutningen är nog ett måste. Man har inga nya skador och Torres spelar. Fulham har inget att spela för. Man har ingen riktig chans att nå EL-plats och ut kan man inte heller åka. Flera skadade och småskadade saknas idag och Liverpool, som blivit hemmastarka igen vinner enkelt. Säker 1:a då Fulhams mål är EL och matchen mot Hamburg i semin.

3. Man C - Birmingham 74-20-6
Man C ska vinna detta. CL-platsen hägrar och man förstärker sina Europaaktier med vinst. Brum kommer få svårt men självförtroende från kryssen hemma mot Arsenal och Liverpool kan göra att man krigar till sig kryss även borta. 1X.

4. Gefle - AIK 33-33-34
AIk måste väl vinna snart hörs det i stugorna. Men, nej, det måste de inte. De är klart sämre än ifjol och inte ens då var man Allsvenskans bästa lag men man var de som hade tur vid rätt tillfällen och det har de inte haft i år. Man möter nu ett Gefle som gav svar på tal senast genom att krossa Mjällby borta. Man har många skador men har inlett säsongen helt OK. AIK är inte bättre än sin position och jag var inne på säker 1:a. Matcherna mellan dessa är dock alltid målsmåla så krysset ska med. 1X.

5. IFK Gbg - BP 68-23-9
BP är väldigt målsnåla Man har 1-1 i målskillnad efter 4 matcher och siktar nog in sig på 0-0 här mot ett Gbg som inlett trevande. Det kan de klara även om GBG troligen vinner. 1X räcker.

6. Kalmar - Malmö 33-33-34
KFF är inget topplag i år och jag tror man får svårt mot MFF. Hos bookies är man favoriter men jag tycker spelarna har mer koll. Jag tror Kalmars försvar får problem med MFF:S anfall och framåt glänser ju inte Kalmar direkt. X2 bör räcka men jag garderar då jag har en helgardering över1.

7. Espanyol - A Madrid 37-33-30
Hade varit säker 1:a om inte det faktum att Espanyol kryssat ofta på slutet oroat mig. Madrid vidare i EL i veckan och det var en tuff match som kommer påverka dem idag. Jag tror att Barcelona slår Madrid även idag men garderar med X. 1X

8. Mallorca - Valencia 43-31-26
Mallis tappade sin hemmanolla mot Barca men återupptar en segersvit iom denna match. Precis som ovan så har bortalaget spelat en tuff EL-match i veckan och deras bortaform i ligan är bedrövlig. Länge sedan man vann och på de 3 senaste har man 1-10. Säker 1:a


systemet 144 rader:
1X2
1
1X
1X
1X
1X2
1X
1

-----------------------------------------------------

Övriga spel:

Leksand - Almtuna 2-3,60
Blackburn - Man U 1-7,00 (Man U inte bra utan Rooney)
Halmstad - Mjällby 1-2,00 (skador i Mjällby)
Leeds - Hull 1(-10)
Salford - Wigan 2(-14)
Wakefield - Crusaders 1(-8)

------------------------------------------------------

Tänk också på att singla krysset mellan Bologna - LAzio om ni tippar Europatips. 1,60 ger det hos bookies och är ännu en uppgjord match som visar att Serie A är en skitliga

Inga kommentarer: