04 april 2010

Topptipset

Påsken är snart över och tipsen kommer igen :)
Idag spelar jag topptipset och har flera intressanta idéer IMO. Lite snabbt om mitt tips.


1. Birmingham - Liverpool 23-33-44
Tror inte ett dugg på Liverpool idag. Bortaspelet funkar inte och man har viktig EL-match i veckan. På topptipset halvgarderar jag och känner mig mer än trygg. Säker 1:a kan spelas och på Europatipset, där Brum står i 18%, så är det enormt värde på singeletta.

2. Fulham - Wigan 53-30-17
Fulham ställer över folk igen, precis som mot Hull senast, då man har EL-match i veckan. Man har inget att spela för i ligan, vilket Wigan har. Hade Wigans form varit bättre så hade det blivit X2, nu helgarderar jag.

3. Everton - West Ham 75-17-8
WH åker ur, det tror jag iaf. Everton ruggiga just nu och hemma slår de "allt". Lätt seger att vänta och givet singelstreck

4. Almeria - Mallorca 38-34-28
Hemmastarka Almeria i bra form mot Mallis som spelar svagt borta. Jag tycker Almeria ska vara klarare favoriter och singlar 1:an på värdet.

5. A. Madrid - Deportivo 56-28-16
Hade varit säker 1:a om det inte var för AM:s spel i EL. Kryss i Valencia i veckan ska nu följas av retur hemma på torsdag. Kanske fokus ligger där. Depor ska dock inte kunna vinna så 1X räcker.

6. Santander - Real Madrid 5-14-81
Visst ska Real vinna men 81% är löjligt mycket streck. Man vinner och vinner men i de senaste matcherna har man släppt in en hel del bakåt och kan Santander bara göra mål så kan de klara oavgjort. X2.

7. Valencia - Osasuna 68-23-19
Valencia har bra hemmastatistik men övertygar inte. Får svårt att gå vidare i EL och jag tror det kan skrälla här. Osasuna inte ofarliga och då Valencia är överstreckade så helgarderar jag.

8. Valldolid - Villareal 25-32-43
Villareal vinner troligen och kan singlas men jag är lite rädd för deras svaga bortaspel och garderar med X. Hemmalaget saknar flera ordinarie idag, bl.a. målvakten som är avstängd. X2.

Systemet 144 rader
1X
1X2
1
1
1X
X2
1X2
X2


På Europatipset rekommenderar jag garderingar både på ÖSK och Gefle som båda är understreckade.

1 kommentar:

Å.A sa...

Tog rygg på topptipset, så nu är det upp till bevis...