18 april 2010

Söndagsspel

Blandade framgångar igår.

Rugbyn satt, likaså spelen på Hamilton, Man U, Leicester och Gillingham (4,50-tack :) )
French opera enda hästen som vann.

kort topptips idag. Det ser lurigt ut och jag chansar en del.

1. Portsmouth - AV 10-20-70
AV ska vinna men har inte sett på topp ut på sistone. Pompey har nått FA-cupfinalen och fram till dess får man tillbaka många spelare som saknats och kommer spela på som vanligt för att hela laget ska ha form på topp id finaldagen. Jag chansar på helgardering då AV är överstreckade-

2. Atalanta - Fiorentina 45-29-26
Fel favorit IMO. Visst Atalanta går bra hemma, men saknar ett par spelare. Samtidigt får Viola tillbaka bl.a. Gamberini (som börjar på bänken). Jag tror Viola fixar detta och hakar på Europaspelschansen igen och jag chanssinglar 2:an.

3. Bari - Napoli 29-35-36
Bari saknar flera viktiga och har inte så mkt att spela för. Napoli brukar ha lätt här med 4 st 1-0 segrar och en 0-0 match här på de 5 senaste. De förlorar inte idag heller. X2

4. Cagliari - Palermo 28-32-40
Cagliari verkar ha gett upp säsongen medan Palermo kämpar hårt för att behålla sin CL-plats. Även om de är svaga borta så är Palermo klart bättre för dagen och jag anser att X2 räcker.

5. Catania - Siena 70-19-11
Här går jag på feeling och tar bort Catania. Catania har varit bra hemma på senaste tiden men har flera spelare borta. Siena har gått bra på slutet och jag har som sagt enorm feeling för att de kan vinna. Chansar med enbart X2 men har ni råd så ska ju givetvis Catania med på kupongen.

6. Lazio - Roma 16-29-55
Roma är för stora favoriter IMO. Lazio har tre raka segrar i hemmaderbyn och jag tycker att de är klart understredckade. Helgardera.

7. Sampdoria - Milan 36-33-31
Sampdoria är obesegrade hemma och trots att de möter Serie A:s bästa bortalag så tror jag förlustnollan förblir intakt. Milan har varit svaga defensivtt på slutet och ska vara glada att de inte tappat fler poäng. Samp är bra hemma och då båda lagen går för vinst så tror jag det gynnar Sampdoria och singelstreckar.

8. Halmstad - Gais 46-30-24
HBK flytvann mot svagt AIK senast. Lägg inte för stor vikt vid den segern. Gais har gått bra hittills och var bra borta mot ÖSK nästsenast. HBK är ett sämre lag och Gais brukar ha lätt här. X2.

Systemet 144 rader:
1X2
2
X2
X2
X2
1X2
1
X2

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för dina tips! För du någon statistik som man kan ta del av på dina spel?