23 april 2010

Topptipset

Jag ska på mässa imorgon och hoppas hinna uppdatera mer ikväll inför lördagen.

1. Arsenal - Man c 44-31-25
Arsenal är borta från seriesegern om inte något extraordinärt händer (och det gör det inte). Man C kämpar för fjärdeplatsen men kan få svårt att passera ett Spurs i toppform. Arsenal fortsatt med stora skadeproblem och jag helgarderar

2. Bolton - Portsmouth 81-13-6
Pompey har FA-cupfinal framför sig men kommer inte lägga sig i serien fram tills dess. Man få tillbaka spelare hela tiden och de kommer spelas in och man spelar med bästa manskap fram till finalen. Bolton är överstreckade här. Poängmässigt är de inte definitivt klara för PL-spel men de ligegr så långt före nedflyttningslagen att de i princip är klara. Pompey fick i veckan reda på att de inte får spela i Europa nästa säsong, vilket de annars var klara för då cupfinalmotståndarna Chelsea tar en plats i CL. Jag helgarderar även här på värdet på X2.

3. Hull - Sunderland 45-30-25
Hull har motivationen här men inte kapaciteten. Man lät AV styra i senaste matchen och förlorade därför. Sunderland är svaga borta men har 5 raka vinster mot Hull och då målet var topp 10-placering så vill Bruce att man ska vinna. Och det tror jag man gör. Man får matchen dit man vill då Hull kommer släppa in dem i spelet och Hull blir då mer och mer desperata. Jag chanstippar att Sunderland tar hem detta och singlar 2:an

4. West Ham - Wigan 56-27-17
WH alldeles för överstreckade. Wigan har spelat bra och är bättre än WH. Här går jag på feeling och värde och nöjer mig med X2. WH är för dåliga och har bara tur att det finns 3 sämre lag i PL.

5. Wolves - Blackburn 51-31-18
Wolves har mer att spela för men har svårt att göra mål- 0-0 ligger nära här och helst vill jag helgardera men Blackburns svaga bortaform och motivationsbrist göt att 1X får räcka.

6. Cardiff - Sheffield W 55-24-21
cardiff klara för kval med SW måste ta poäng och helst vinna. Cardiff klart bättre dock och ska inte förlora. Man vill komma 3:a eller 4:a. 1X räcker

7. Preston - Leicester 22-32-46
Nykomlingen Leicester tar med vinst en garanterad kvalplats till PL. Starkt. Preston har svag form och inget att spela för. Motivation och det faktum att man är bättre räcker. Säker 2:a

8. Sheffield U - Swansea 32-32-36
SU är en besvikelse denna säsong. Man siktade högt men når inte ens kvalplats. Swansea ligger 6:a och måste gå för vinst för att hålla Blackpool efter sig (BP möter nedflyttade Peterboro på lördag). De har varit svaga borta och motivation är inte allt. SU har spelat bra hemma under säsongen och har gått ut och sagt att man inte vill avgöra tabelltoppen. Jag tycker att SU ska vinna detta och garderar enbart med X


systemet 144 rader
1X2
1X2
2
X2
1X
1X
2
1X

1 kommentar:

Anonym sa...

WIGAN MÅSTE GÖRA MÅL!!!