08 januari 2011

Cuplördag

FA-cupen i England idag brukar innebära intressanta matcher. Det finns ett par sådana men på något sätt så har Svenska Spel missat att lägga upp flera av godbitarna på topptipskupongen.

1. Scunthorpe - Everton  13-20-67
Tror inte på skräll här. Scunny är för dåliga just nu, framförallt hemma där man har 6 raka förluster och 10 raka utan vinst. Everton har nyligen slagit både Man C och Spurs och ska vinna. 67% är dock i största laget så jag garderar med X.

2. Blackburn  -QPR  51-28-21
QPR brukar inte gå bra i Fa-cupen. Nu leder man Championship och lär satsa på ligan. Jag tror egentligen inte att man vinner här men Blackburn har så många skador att det kan påverka och därför helgarderar jag.

3. Brighton - Pompey  39-30-31
Brighton leder League 1 och hemma har man 7-4-0. Pompey går skralt i Championship och har troligen bara 14 man spelbara i a-truppen. Här lär man vara glada om man åker ur och jag singlar 1:an.

4. Coventry - CP  58-24-18
Har stor feeling för CP här som kommer stärkta efter segern mot Preston senast. Coventry har svag form med bara två poäng på de senaste 6 matcherna. Man har dessutom skadebekymmer, framförallt defensivt och jag chansar på att X2 räcker.

5. Hull - Wigan  35-31-34
Tror inte ett dugg på att Hull kan vinna. Man spelar svagt, har skador och flera spelare "cup-tied". Wigan är väldigt upp och ner och kryssar ofta. X troligt idag med så jag tar enbart X2.

6. Reading - WBA  37-29-34
Här tror jag stenhårt på Reading, som gjorde det bra i cupen ifjol. WB har problem med spelet och jag tror att man åker ur PL denna säsong. Att hålla sig kvar där är en prioritet och jag singlar Reading.

7. Sheffield U - Aston V  20-27-53
helt fel favorit här IMO. AV är inte bra och att man tog poäng mot Chelsea var enbart beroende på att Chelsea är svaga för tillfället. Jag var inne på att singla SU, som jag tror kan vinna enkelt. Men 27% på X är spelvärt så då blev det 1X

8. Stoke - Cardiff  66-20-14
Stoke rejält överstreckade IMO. Jag har kanonfeeling för att det "skräller här". Cardiff är inte sämre än flera lag i Pl och 14% tyder på att spelarna massivt underskattar dem. Stoke kommer dock med på kupongen efter lite tvekan. Helgardering.

Systemet 144 rader
X2
1X2
1
X2
X2
1
1X
1X2

-----------------------

Återkommer med fler spel

Inga kommentarer: