30 januari 2011

Söndag

På hundarna igår satt 2 vinnare; Glenard bay och Toems champ.
Milan och Burnley blev fotbollsvinnare och spanska kontakten skrällde in Vallecano :)

På topptipset var jag rätt ute och hade Botlon bara vunnit så hade jag misat enbart på brighton som jag varnade för men inte hade råd att helgardera. Idag finns en del stprisar och jag väljer att chansa lite på topptipset.

1. Notts Co - Man C  8-16-76
Visst ska MC vinna enkelt men det finns alltid en liten risk på bortaplan och X:et har IMO bra värde. X2.

2. West ham - Nottingham  50-30-20
Hammers har matchat hårdare än något annat lag senaste månaden och efter veckans respass i ligacupen efter förlångning så kan det bli svårt att tända om. Nottingham kommer spela i Pl nästa säsong, tror jag och formen är grymt bra. Man har 5 raka segrar och bara 1 förlust på de 13 senaste. Man har 3 raka bortasegrar och här tror jag slår ut PL-motstånd. Singel 2:a kan spelas men jag ffegar och tar med X.

3. Fulham - Spurs  26-33-41
Spurs form har svalnat av och man har inte gått så bra i januari. Målet de har framför sig är, förutom att försöka nå en CL-plats, matcherna mot Milan i februari i just CL. Fulham var värda minst 1 poäng mot Liverpool senast och jag tror man satsar här. Jag chansar med säker 1:a och enda hotet jag känner är om Fulham inte gör mål och matchen slutar mållös.

4. A. madrid - Bilbao  57-28-15
madrid kan man inte lita på. Normalt är detta en dundersäker 1:a men formen är upp och ner. Jag helgarderar då Bilbao har bra form..

5. Espanyol - Villareal  41-31-28
Svårbedömt igen. Jag tror Espanyol har bäst chans att vinna men strecken sitter som de ska och jag garderar med X. det borde räcka.

6. Osasuna - Real M  7-19-74
Real ka vinna, såklart. men jag garderar med X då Osasuna har visat sig svårslagna på hemmaplan och det kan bli en desperat jakt för real då man måste vinna för att inte tappa till BArca.

7. Bologna- Roma  25-33-42
Tycker Roma är understreckade. Både sett till min värdering och till oddsmakarna (de står i ca 1,85 så över 50% hade varit mer rätt). Så jag singlar eftersom Bologna saknar flera spelare.

8. napoli - Sampdoria  69-22-9
Helgardering. napoli åker snart på pumpen igen och här kan det skrälla.

systemet 144 rader
X2
X2
1
1X2
1X
X2
2
1X2

1 kommentar:

Mactyer9 sa...

Skön och välgjort blogg
Ta gärna en titt förbi Betyouwin och vår roliga, sköna och underbara Livechat. Så alla ni som älskar fotboll och dessutom gillar att betta(Liveodds) så är ni alla välkomna.
Länktips: http://betyouwin.blogg.se/category/livechat.html