03 januari 2011

Måndagsspel

Nytt år och nya spel. I år tar vi dem :)

Inleder med engelsk måndagsfotboll. Spelstopp 16 på dem.

Barnsley - Coventry  1-2,40
Bådqa lagen har haft en svag julperiod med bara 1 poäng var på 3 matcher. Coventry har 4 raka segrar här men idag tror jag statistiken vänder. barnsley var bra då man tog poäng borta mot hemmastarka Nottingham.

Dagenham - S´oton  2-1,80
S´oton har kanonform med 2 vinster (båda iofs hemma) och 8-1 i målskillnad. Man är klart bättre än Dagenham och även fast S´oton är sämre borta så är formen så bra att manska vinna enkelt igen.

Portsmouth - Hull  1-2,10
Pompey fick storstryk mot Watford senast men kommer starkare idag då man både är hemma och man får tillbaka ett par viktiga spelare. Hull förlorade hemma mot Leicester och formen kan vara på väg ner. Tror Pompey tar detta ganska enkelt.

QPR - Bristol C  2-6,50
QPR bra hemma och Bristol har varit svaga borta på slutet. Men jag tycker oddset är för högt på bortaseger då bristol kommer enormt stärkta efter segern senast och jag tror man kan överraska.

Scunthorpe - Watford 2-2,30 / 2(-1)-4,50
Scunny är seriens klart sämsta hemmalag. Man är sämsta laget öht förresten. Watford däremot är i toppform. 4 vinster i rad (3 hemma och så borta mot QPR). På dessa har man gjort 13-4. Här öser man på igen och jag tror man vinner mycket enkelt.

Charlton - Swindon  2-4,00
här går jag på feeling. Tabelläge säger en sak men formen hos Coventry är inte den bästa då man inte vunnit på flera matcher och idag saknar man anfallare och jag tror Swindon, som är bättre än tabelläget kan skrälla till för höga odds.

Port vale - Burton 2-3,75
PV har stora problem med spelet. Man förlorade helt formen då december började och har 3 raka förluster (alla borta) med totalt 0-9. Dessutom har man flera skador i laget. Burton har spelat väldigt lite pga inställda matcher men har gjort det bra då de spelat. Man har inga större bekymmer och jag tror inte man förlorar idag. Denna liksom Swindon och Bristol C kan med fördel spelas med handikappspel.

1 kommentar:

bahama sa...

Rygg på watford o Burton.

Dock flera hcpspel på watford