09 januari 2011

Söndagsspel

Leyton orient räddade gårdagen och vann till finfina odds :) I övrigt svek ett par lag rejält.

Topptipset idag ser lite tråkigt ut så då skräller det väl rejält. men jag går på min känsla.

1. Man U - Liverpool  51-30-19
Att kicka en manager dagen innan en cupmatch visar lite på att fokus inte ligger på den matchen. Liverpool har ett mål med säsongen nu och det är att rädda en europaplats nästa år och dessutom satsar man på EuropaLeague. Man U har frågetecken kring Rooney och Van de sar. Men här tycker jag 51% är lite lågt och singelstreckar. Man U ska vinna med de förutsättningar som finns idag.

2. Chelsea - Ipswich 73-19-8
Även om Chelsea har svag form så spelar man oftast bra hemma och här tror jag man vinner enkelt, även fast Drogba mfl. ev. saknas. Ipswich har viktigare fokus då man på onsdag spelar semifinal i Ligacupen mot Arsenal, första mötet är hemma och det är viktigare än detta. Säker 1:a

3. Leicester - Man C  20-31-49
Här måste man helgardera. Leicester har varit starka hemma sedan Svennis tog över och här kan man skrälla. Mancini möter nu en man han har stor respekt för och även om det inte ska påverka utgången så kan det ändå få honom lite ur bakans.

4. Spurs - Charlton  78-15-7
Spurs vinner, eller iaf så ska de vinna. Men jag tycker de är lite överstreckade och 15% lockar på Charlton, som förvisso har svag form. 1X

5. Milan - Udinese  66-23-11
Milan förlorar inte men jag är inte säker på att de klarar av att slå Udinese och tippar 1X

6. Napoli - Juventus  37-33-30
Trodde napoli skulle bli större favoriter efter Juves katastrofmatch senast. 30% på 2:an är för mkt och 1X känns heltäckt och inte överstreckat.

7. Levante - valencia  23-32-45
Levante som Real Madrid i cupen och även fast det var en cupmatch så kan det ha gett självförtroende som kan räcka mot ett Valencia som jag inte tycker övertygar. Helgardera.

8. Real M - Villareal  65-24-11
Jag gillar Villareal och tror de kan ställa till med något här. Helgardera gärna, jag har inga kvar och får nöja mig med 1X.

Systemet  144 rader
1
1
1X2
1X
1X
1X
1X2
1X

Inga kommentarer: