16 januari 2011

Söndagsspel

Ravens slängde bort en säker seger igår, vilket grämer mig men Green bay var riktigt bra igen och jag tror de kan räcka hela vägen.

Inga spanska tips denna vecka förresten pga problem hos min kontakt. Hoppas de löser sig till nästa vecka.


Topptipset känns lustigt idag med flera stora favoriter. Jag går på chans denna vecka.

1. Liverpool - Everton  39-33-28
Liverpool har bra hemmastatistik och det är tur då de är usla i övrigt. Liverpool brukar ha lätt mot Everton på senaste tiden men med tanke på hur illa de spelar så är detta öppet. Gerrard saknas igen.
Everton har bra form och slog nyligen Man C på bortaplan. Öppet och jag helgarderar.

2. Tottenham - Man U  31-33-36
Spurs har IMo en bättre trupp än Man u och jag tycker man spelar en bättre fotboll. Tyvärr är man lite ojämna men i denna match tror jag man öppnar upp serietoppen lite genom att vinna. Spusr ska IMO vara favoriter här och jag singelstreckar.

3. Almeria - Real M  7-18-75
Här ska real vinna men jag har en liten feeling för att Almeria kan överraska lite. Man är ännu utan hemmaseger men kryssar ofta och då jag tycker Real är överstreckade så chansar jag med X2

4. Barcelona - malaga  90-7-3
Malaga har öppnat plånboken rejält och ska klättra i vår. Här tror jag man underskattas av spelarna och jag hoppas även Barca underskattar dem. troligaste är att Barca vinner med 3,4-0 men jag chansar på helgardering då jag tror Malaga kan överraska.

5. valencia - Deportivo  61-27-12
valencia känns överstreckade men jag har svårt att se Deportivo vinna. 1X för mig.

6. Juventus - Bari  66-24-10
Juve har ett par riktigt svaga resultat bakom sig men här kommer de att skärpa till sig och vinna. Man är klart bättre än Bari och jag singelstreckar.

7. lazio - Sampdoria  46-33-21
lazio har svag form. Förlust senast hemma mot Lecce visar det och jag tror man kommer falla lite mer i tabellen. Sampdoria har inte varit så bra på bortaplan men jag tror de är bättre än Lazio för dagen och nöjer mig med X2.

8. Lecce - Milan  14-30-56
lecce kommer stärkta av vinst mot Lazio. Samtidigt spelar milan väldigt ojämnt. Båda lagen saknar spelare men Milans avbräck känns värre. Som vanligt överstreckas Zlatans lag och jag chansar rejält och nöjer mig med 1X.

Systemet 144 rader
1X2
1
X2
1X2
1X
1
X2
1X

Inga kommentarer: