23 januari 2011

Topptips

jag tycker det är synd att Svenska Spel beslutat sig för att förstöra topptipset. Numera har man alltid stora favoriter med bara för att kunna skryta med jätteutdelningar de gånger som favoriterna bränner. men i de flesta fall blir det bara småpotatis eftersom de vinner.

1. Blackburn - WBA  51-28-21
WB vann senast efter 5 raka förluster men det innebär inte att formen är på G. Blackburn har även de svag form men hemma ska de inte förlora en sådan här match. 1X räcker

2. Bologna - Lazio  29-34-37
Bologna har bara en hemmaförlust och då man nu möter ett bortasvagt Lazio med svag form och som är på väg nedåt i tabellen så tror jag inte på en till förlust. Tycker det finns bra värde i Bologna och jag singlar.

3. Milan - Cesena  84-12-4
Cesena gjorde en bra insats mot Inter senast och när de nu besöker Milano igen så tror jag de gör en ny bra insats. Förutom cupvinsten senast så har Milan uppvisat en svagare form än tidigare och man släpper in många mål. Dessutom har man fortfarande en de spelare borta. 1X.

4. Sampdoria - Juventus   33-35-32
Juve övertygar inte och då man möter ett Sampdoria med 4-4-1 och bara 5 insläppta på hemmaplan så tror jag inte Juve kan vinna. Bra cupvinst mot Udinese i veckan stärker dem ocksåoch jag spelar 1X.

5. getafe - Espanyol  41-30-29
Motsatt formkurva hos dessa. getafe känns på väg ner medan Espanyol går bra med seger borta mot Sevilla senast. Går helt på feeling här och följer formen. X2

6. Real M - Mallorca  83-13-4
Form- och bortasvaga Mallis blir en munsbit för Real och jag ser ingen anledning att inte singla.

7. Gijon - Atletico Madrid  29-31-40
Två ojämna lag och matchen kan sluta hur som helst. helgardera.

8. Villareal - Sociedad  67-23-10
Värde på 2:an här. Villareal är bättre men saknar en del spelare och jag är inte säker på att e vinner. har en feeling att det kan skrälla och helgarderar.

Systemet  144 rader
1X
1
1X
1X
X2
1
1X2
1X2

Inga kommentarer: