29 januari 2011

Springbok

Ikväll börjar Springbokkvalen på Wimbledon. Det är ett hinderlopp för hundar och en av mina favorittävlingar.

Jag har 5 spel till kvällen varav 3 är Springbokförsök och där finns förtidsodds.

7.30 - 5 Lugis Rose

Gjorde comeback senast efter ett par månaders frånvaro. Kom då 2:a med mindre än en längd i klass A7 på en bra tid. Ändå har hunden flyttats ner i klass. Det kan hända att detta faktum gör hunden till stor favorit men jag hoppas på 2,50-3,00 i odds.

8.15 - 4 Toems Champ

Springbokfavoriten som ska slå ett svagt fält. Alla 3 hundarna innanför är sega ut och som alltid i hinderlopp så är det viktigt att snabbt vara i täten. Det kommer TC vara. 1,50 nu är helt ok på en stor favorit.

8.45 - 1 Glenard Bay

En av de två hundar jag tror mest på i Spingbok. perfekt startbox ikväll och ska vinna enkelt. Trodde på under 2 i odds men den ger 2,50. kanonspel!

9.30 - 6 Zenas Romario

Min andra favorit i Springbok. Har riktigt bra läge här som enda widehund och 3,00 är för högt. kommer sjunka.

9.45 - 5 King Larry

Har fått tips på denna från en bekant. kanonlopp senast i debuten och första vinsten kommer ikväll. ger ca 3 i odds kan jag tänka mig.


Spelar även vinnarspel till Springbok

Glenard Bay - 13,00
Zenas Romario - 21,00

Inga kommentarer: