26 januari 2011

Oscar och tips

Packers vann och nu håller vi tummarna i Superbowl :) Topptipset satt också men gav inte mer än dubbla pengara. Ett tag såg det dock kul ut.


Missade allt med spel igår för att jag var på bio. men det gjorde att jag fick ett par spel :)

Såg 127 hours, som är Oscarsnomienrad och jag tippar ett par kategorier:

Bästa film:  127 hours  (IMO den bästa av de nominerade filmerna och en film som berör på flera sätt och kräver lite känsla och tankeförmåga hos tittarna. Alldeles för underskattad till 81,00)

Manliga huvudroll:  Colin Firth vinner men oddset är ointressant. Om jag får rätt på film så kan faktiskt huvudrollsinnehavaren i 127 hours skrälla. Franco ger 13,00

Manliga biroll:´Om Firth vinner så finns god chans att birollen går till samma film (The Kings speech) och geoffrey Rush har återigen gjort en lysande rolltolkning. 6,00 värt ett spel).

Kvinnliga Huvudroll: Winter´s bone vann priset på Sthlmsfilmfestival och är en lysande film och jennifer Lawrence är riktigt bra och IMO är det bara att hon är "okänd" som gör att hon kan missa en oscar 21,00 är bra odds)



nu till topptipset:

1. Liverpool - Fulham  66-24-10
Liverpool har sålt Babel, äntligen. gerrard är tillbaka idag. Liverpool på väg upp och trots svårigheter de senaste åren mot Fulham så tror jag på lätt hemmaseger. säker 1:a

2. Brum - West Ham  44-32-24
hammers vann hemma med 2-1 och vill verkligen till final och möte med Arsenal. Jag tror man fixar det. För tillfället är man klart bättre än Brum och i jakt på seger kan brum gå bort sig bakåt. X 2 räcker.

3. Napoli - Inter  44-32-24
Coppa Italia och jag tror inte Napoli förlorar. 1X räcker.

4. twente - PSV  38-31-31
Holländsk fotboll är inte min grej. jag helgarderar en troligen jämn match.

5. Besiktas - Trabzon  49-30-21
Besiktas måste troligen vinna då man åker ur cupen om Gaziantep vinner mot borthängt Manisaspor. Samtidigt måste Trabzon ta poäng av samma orsak. Dessa är turkiets bästa lag just nu och jag tror båda lagen kommer ha koll på resultatet i den andra matchen i gruppen. besiktas måste som sagt gå för vinst och det kan gynna bortastarka Trabzon och jag chansar på X2.

6. porto - nacional  85-11-4
Kan inte mkt om portugisisk fotboll mer än jag kan se att Porto är överstreckade 1X.

7. Celtic - hearts  65-24-11
Hearts är med och slåss med de stora två och kan skrälla här. Man har 9-1-0 på de 10 senaste i ligan, vilket är grymt starkt. Man kommer från seger mot rangers och slog celtic hemma. Celtic har defensiva problem med majstorovic skadad så har man bara en frisk mittback. Här kan det skrälla.

8. Hibs - Rangers  9-19-72
rangers måste vinna om man vill hänga på Celtic och då Hibs är helt under isen i år så blir det seger.

System 144 rader
1
X2
1X
1X2
X2
1X
1X2
2

1 kommentar:

Fredrik sa...

Ja, topptipset ser inte lätt ut. Jag måste säga att du har tippat näst intill exakt som jag. Enda skillnaden är att jag har 1X på Celtic men man kanske skall uppgradera den till hel ändå.

Snygg blogg
MVH
Fredrik