12 januari 2011

Onsdagsspel

Har fyra spel idag som jag tror en hel del på.


Blackpool - Liverpool  2 - 2,00
Jag tror på vändning för Liverpool nu. Man är bättre än resultaten och spelet visat och att bli av med Hodgson tror jag bara är positivt. 2,00 är IMo alldeles för högt då man möter ett Blackpool, som liksom alla nykomlingar som gått bra under hösten, kommer rasa i tabellen. Dessutom är man väldigt svaga hemma.

Ipswich - Arsenal  1(+2) - 1,80Ipswich hade fokus på denna match då man förlorade i FA-cupen i helgen så dra inga stora växlar på den matchen. Första mötet i ligacupsemin idag och jag tror man har chans att vinna t.o.m. Arsenal har defensiva bekymmer och jag tror på en jämn match.

Dundee U -Motherwell  2-3,50
Som tippat i gårdagens inlägg. Jag tycker oddsen ska vara mkt jämnare och här spelar jag på värdet.

Uzbekistan - Kuwait  1-2,10
Tycker oddssättarna undervärderar Uzbekerna som är ett (IMO) klart bättre lag än Kuwait.

3 kommentarer:

Lars D sa...

Jag ryggar dina ideer idag Mårten!
Lägger till markering på Sundsvall hemma mot ett Leksand som är skadedrabbade och allmänt dåliga nu.Leksand brukar vara som Tre kronor och svika när man "bara ska vinna"! Ettan och krysset ger över 3ggr på SvS,bättre på Bolagen givetvis.

Unknown sa...

Tack för tipset. Synd att det inte är powerplay idag då den säkert rensat fint :)

Lars D sa...

Rätt känsla på Hockeyn!
Undra vad bolagen gav på den?