04 januari 2011

NFL wildcard och Stoke

Gårdagen gick OK. Barnsley, S´oton, Watford (om än bara med 1 mål ) och Swindon (till kanonodds!!!) vann :)

Idag har jag ett spel i PL men tänkte först snacka NFL och de Wildcard games, som spelas på lördag.

Seattle - N. Orleans  1(+10,5)
Seattle var bra i den avgörande matchen i söndags då man lätt manövrerade bort St Louis och tog sig hit som första lag med minusstatistik och jag tror man kan skrälla vidare.
De gånger jag sett NO denna säsong så har de inte imponerat och jag tror man år det svårt borta i Seattle. Dessutom väntas riktigt ruggväder. Väl värt ett spel.

Indianapolis - Jets 2(+2,5)
Går på underdogsen här med. Jets har gjort en bra säsong och då Manning i Colts helt klart verkar ha passerat bäst-före-datum så kan Jets vinna detta. Man har även spelat bra borta i år och jag tror man vinner men väljer att spela handikapp.


Återkommer med söndagens matcher senare.


----------------


Man U - Stoke  2(+2)
Stoke har skärpt till bortaspelet och har tagit 7 poäng på de 3 senaste. United har haft en del tur och inte spelat ritkgit bra de senaste matcherna och då Rooney saknas så kan man få problem idag. Jag utesluter inte Stokepoäng och de står i spelbara odds men spelar +2 till bra odds då United inte kommer rusa iväg med de de sedvanliga stora siffrorna.

Inga kommentarer: