11 januari 2011

Topptips

Green Bay vann!! Och jag satte den tredje underdogen i Wild card weekend oc kunde tjänat mer om jag vågat skippa handikappet och istället spelat rakt. Men vinst iaf :)

Idag och imorgon är det topptips. Jag inleder med 3 tankar utanför topptipset men som finns på Europatipset.

13. Hamilton - Celtic
Här måste man gardera storfavoriten. 3 vinster på 3 möten för Celic här men alla med uddamålet. Dessutom har de tätat rejält bakåt. Jag helgarderar på värdet men X2 räcker nog.

12. Dundee U - Motherwell 
M´well var i Dundee i helgen och slog "lilelbror" Dundee FC med 4-0. Dundee FC spelar i div 1 men har btra chans att ta klivet upp till SPL och hade 5 raka vinster utan insläppt mål innan cupmatchen i helgen.
Motherwell gjorde alltså bra ifrån sig och blir mitt förstastreck här. Helgardera eller chansa på X2.'

10. Stockport - Rotherham
Även fast Stockport har förlorat stort på sistone så är de udnerstreckade och ska med på kupongen. Rotherham ingen bra spik till de procent de är streckade på.


Topptipset (fick lov att bli kort då en sak hände som gjorde att jag måste avsluta skrivandet fort)

1. Blackpool - Liverpool  27-30-43
Vändning att vänta för Liverpool som behöver en nytändning. Blackpool skräller på bortaplan men hemma är de svaga. Att gerrard saknas i Liverpool tror jag inte är negativt då han passerat sitt bäst-före-datum men ändå får bära laget. Dags för de andra att visa att de vill var Liverpoolare. Säkr 2:a

2. Ipswich - Arsenal  9-20-71
9% på Ipswich är kanon! Bry er inte om förlusten i helgen mot Chelsea, det avr denna match man siktade på. Arsenal är nöjda med X då det är retur senare och kanske gör inte en uddamålsförlust så mkt heller då man kan köra över Ipswich hemma. Här helgarderar jag utan tvekan.

3. West Ham - birmingham  40-31-29
Ligacupsemi match 1. Brum lär satsa på 0-0 och kan lyckas. Men jag är inne på atT hammers kan vinna med uddamålet och spelar 1X.

4. inter - genoa  79-19-8
Cupmatch ch det är svårbedömt. helt klart är Inter överstreckade men jag tror inte det behövs mer än X. 1X

5. Palermo - Chievo  64-24-14
Helöppen cupmatch. helgardera.

6. bristol R- Walsall  1
7. Huddersfield - Plymouth  1X
8. Oldham - S´oton  1X

Systemet 144 rader
2
1X2
1X
1X
1X2
1
1X
1X

1 kommentar:

Anonym sa...

hej, spelas topptopset på svenska spel?