21 augusti 2008

Fredagsspel i Australien

Jag har ett spel i A-league som spelas fredag morgon.
Ska också tillägga att jag kommer vara borta på fredag så då uppdateras inte bloggen. Men på lördag fm. kommer flera spel till fotbollen mm.


Perth - Newcastle 1
Förutom den för Perth betydelselösa matchen i sista omgången ifjol så har Newcastle bara 1 vinst på de 8 tidigare mötena mellan lagen. Säsonge inleddes ifjol med en 0-0 match här. Men idag tror jag Perth vinner.
perth har ett av de bästa försvaren i serien och Newcastle uppvisade i förra matchenen väldig oskärpa i anfallet, så jag har svårt att se dem göra mål här. Det behövdes en straff i slutminuten för att de skulle näta mot Central Coast senast.
Båda lagen saknar folk. Perth saknar viktiga mittbacken Tarka, som skadades senast, men får istället tillbaka 2 av sina viktigare anfallare.
Newcastle saknar istället ett par av de spelare de räknat med ska skapa målen, bl.a dansken Håkanson.
Perth ger 2,50 och mer och det är ett par tiondelar för högt. Tippar på en 1-0 vinst

1 kommentar:

Anonym sa...

Den tar vi!
Men det blir ett pk-spel istället (dvs. pengarna tillbaka på X).
Bland mina bolag ger Pinnacle och VC bäst odds pk2.00.