15 augusti 2008

Äntligen säsongsstart

En av mina favoritligor då det gäller spel startar denna helg :)
Självklart är det A-league i Australien jag syftar på.

Newcastle - Central Coast 2 / Under 2,5 mål
Repris på förra säsongens final och dessutom lagen som kom 1:a och 2:a i serien. CC vann serien men finalen vanns av Newcastle. Detta är 4:e säsongen som A-league spelas och ännu har inget lag vunnit ligan 2 ggr och inte heller har något lag vunnit försäsongscupen och sedan ligan.
Svårbedömd match detta men jag tror trenden med målsnåla premiärmatcher håller i sig.
Central Coast har spelat i 2 av tre premiärmatcher och vunnit båda med 1-0 på bortaplan. Jag tror trenden håller i sig och tippar underspelet till 1,65.
Newcastle gjorde bara 1 mål på 3 matcher i försäsongscupen. CC vann 2 av 3 matcher men missade finalen med minsta möjliga marginal. CC känns starkare och jag tippar därför att de vinner ytterligare en premiär till 3,00.

OBS! som vanligt; Låga insatser på premiärer!

Inga kommentarer: