17 augusti 2008

Söndagsspel

Mer PL-matcher idag med 1 spel, som dessutom är HELGENS bästa spel. Korta kommentarer till matcherna:


Chelsea - Portsmouth
Chelsea ser bättre ut denna säsong och är mina titelfavoriter även i år.
Pompey är ett lag som jag tror hamnar på övre halvan. Jag är lite orolig dock efter community Shield-matchen då de borde varit mer intresserade av att vinna. Jag hoppas och tror trots det att säsongen i övrigt blir bra. Värvningen av Crouch är jag inte säker på är den bästa sett till Pompeys spel.
Idag går det inte att spela Chelsea till de odds som srbjuds. Drogba saknas bl.a, vilket gör Anelka till ensam forward i startelvan. Deco och Bosingwa spelar dock och de blir intressanat att följa i år.


Aston V - Manchester C
HELGENS BÄSTA SPEL!!
Jag tror mycket på Villa i år, oavsett om de får behålla Barry eller inte. Detta kan vara deras år att komma på CL-plats i tabellen. Man har värvat bra och är IMo det klart bästa laget utanför "the big 4".
City tror jag inte ett dugg på i år. Sämre lag, sämre manager och man kommer hamna i bottenregionerna. Idag har man dessutom flera spelare borta och säsongen inleds sämre än ifjol.
Villa finns till 1,80och bet är HELGENS BÄSTA SPEL!


Manchester U - Newcastle
Ronaldos vara eller inte vara i klubben är fortsatt ett frågetecken. Blir han kvar säsongen ut eller inte? Han saknas definitivt nu upp till 2 månader och det gör att United kommer få en tuff start på säsongen. Utan honom är man definitivt svagare och jag tror Man U får lämna över guldet till Chelsea i år.
Newcastle är ytterligare ett lag som ser sämre ut i år än ifjol. Öht ser hela PL sämre ut och jag tror det blir större glapp mellan topp 5 och resten av lagen.
United står i alldeles för låga odds idag och är ointressanta.




Queen of South - Partick 2
Skotsk div 1. Svag säsongsinledning av QoS; bara 1 poäng i ligan på 2 matcher. I veckan spelade man UEFA-cupmatch och fråan är hur man laddar om till denna match. Hemma är QoS alltid bra, bl.a. anser Particks manager att det är säsongens tuffaste bortamatcher. Men då Partick inlett med 5 raka segrar i liga och cup så är självförtroendet hos dem i topp. Man roterade en del spelare i veckans inhemska cupmatch och får nu även tillbaka en del spelare från skador.
Man vann en av fjolårets bortamatcher mot Qos och har öht mycket bra statstik mot dem på bortaplan.
PArtick har sett bra ut och jag anser att det är fel att Qos är favoriter. IMO är Partick knappa favoriter här och 2,75 och mer känns som ett bra spel.

1 kommentar:

Anonym sa...

QoS - Partick
Tycker du är helt rätt ute i matchen men man bör veta att Partick endast har 13 spelare tillgängliga. Slitna på grund av cup gäller båda lagen. Partick spelade i inhemsk cup i veckan som gick.