15 augusti 2008

Usch!

Vad gjorde Elfsborg igår. 2-0 och allt verkade säkert. Men så slutade det 2-2 och jag är definitivt inte säker på att Elfsborg vinner borta. Har det myckna matchandet gjort att de tagit slut eller underskattade de motståndarna efter den enkla inledningen? Vem vet, förstörde min kväll gjorde de iaf.

Aston Villa gjorde sitt och vann 4-1. Jag har lite känsla för att de och Tottenham kan bryta sig in före något av "de stora 4" i PL.
City var svaga i sin förlust. Får vara försiktiga med dem i inledningen av säsongen.
QoS gjorde sitt bästa men räckte inte till.



Jag har 3 spelförslag till fredagens kvartsfinaler i dam-fotbollen.

Brasilien - Norge 1-1,60
Brasilien har sett bra ut och kan nog ännu bättre. Norges genomklappning senast bäddade för denna svåra lottning och det blir mycket svårt för dem.

USA - Kanada 1-1,55
USA är alltid bättre än Kanada och även om de inte övertygat i OS så såg vi i Kanadas match mot Sverige att de har en bit kvar till USA:S standard.

Sverige - Tyskland 1-5,50
Tyskorna har inte imponerat och hade tur mot Nordkorea som gjorde att de öht gick vidare. Svenskorna är inte så tunga som de kunnat vara men jag anser att de har större chans än oddsen indikerar. Kanske kan man ta med X-garderingen då 0-0 är mycket möjligt.

Inga kommentarer: