01 augusti 2008

Lördagens bästa spel

Aflaam vann till 1,40 i SP.
Amicable Terms förlorade ett par meter före mållinjen.


Idag har jag ett par spel från första omgången i skotska ligorna. Då det är första omgången så måste insatserna hållas låga. Dessa 4 matcher känns iaf bra oddsmässigt.

Div 1:
Ross Co - Dundee 1
Jag tror Dundee tar steget upp till SPL i år. De kom 2:a ifjol och jagade Hamilton under stora del av säsongen. Men försäsongen har inte varit rolig och i Challenge cup förra veckan åkte man ut mot div 2-laget Alloa.
Ross är nykomlingar men till skillnad från de senaste årens nykomlingar så tippas de inte som nedflyttningskandidater. Man har en stark trupp och slog förra veckan ut St Johnstone ur Challenge cup. StJ är det enda laget som tippas kunna hota Dundee om seriesegern.
Ross har full trupp medan Dundee har stora bekymmer. 6 spelare i truppen är på skadelistan och flera av dem skulle platsa i startelvan om de var hela.
Ross Co sjunker hos en del bookies som märkt att de satt för höga odds men 2,60 och mer finns fortfarande hos flera och det känns som ett bra odds.


Div 2:
East Fife - Peterhead 2
En rejäl chansning. East fife är nykomlingar men krossade allt motstånd i div 3 ifjol och har blivit favoriter till seriesegern. Man har en bra försäsong med bl.a. seger mot nya SPL-laget Hamilton och vinst borta mot seriekollegan Airdrie i Challenge cup.
Peterhead har spelat riktigt bra i de matcher de spelat under somamren. Man har slagit SPL-laget Aberdeen med 4-0 och i cupen slog man div 3-laget Montrose, som ifjol kvalade till div 2, med hela 6-0.
Jag har lite feeling för att East Fife blivit för stora favoriter. Svårt mäta dem som nykomlingar och jag tycker att ett litet spel på Peterhead till 3,50 kan vara motiverat i premiären.


Brechin - Stirling 1
Stirlings bekymemr har jag redan förklarat. Man åkte ur div 1 förra säsongen och tippas nu åka ur div 2 direkt. Man har haft en svag försäsong, få spelare med klara kontrakt och ekonomiska bekymmer. Man går mot en riktigt tuff säsong.
Brechin förlorade cupmatchen förra veckan mot East Fife. man tippas vara ett av de lagen som slåss om direktuppflyttning då man är starkare denna säsong än senast. Man saknar ett par spelare men ska ändå slå Stirling och 2,00 är godkänt.



Div 3:
Cowdenbeath - Annan 1
Annan är nya i skotska seriesystemet tack vare att Gretna, som ifjol hamnade sist i SPL, gick i konkurs och i princip lade ner verksamheten. Det har varit mycket kring laget med media och liknande och man känner själva att det har varit svårt att fokusera på fotbollen. Man saknar unge försvararen Short (ordinarie annars) idag.
Cowdenbeath åkte ur div 2 ifjol men satsar på snabb uppflyttning igen. Man är en av favoriterna (vilket inte kan sägas om Annan). Man var bra förra veckan borta mot Elgin i CC och jag tycker att detta är enda stora favoriten värd ett spel idag. 1,50 och mer känns bra då det ska vara klar klasskillnad mellan dessa lag.



Jag har även 2 hästspel, idag på Goodwood.
3.15 - Lush Lashes (ger troligen ca 2.50)
3.50 - Knot in wood (hoppas på 10,00 eller mer)
Knot in wood tipsade jag om senast och då vann den. Tränaren har hela säsongen sagt att detta lopp varit säsongens mål. Nu är man här med toppform. 28 hästar i fältet och därför får vi så bra odds trots att KIW är en av favoriterna. Spela gärna Eachway då 4 platser ger pengar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har följt din blogg ett tag nu och har en känsla av att du har ganska bra resultat. Jag har ryggat ibland, men funderar nu på att börja rygga på allvar. Därför är jag intresserad av att veta hur det har gått för dig under en längre tid och speciellt i vilka sporter du har lyckats bra.
Skulle du vilja avslöja detta? ex ROI eller annat?
Skulle också uppskatta om du var noggrannare med att alltid uppge till vilket odds du anser att laget/spelaren/hästen är spelbart och var du spelar. Jag har själv noll koll på exempelvis rugby och hästar så jag vet inte vilka bookies jag skall använda.
Hoppas det inte är för mycket begärt.
Tack på förhand!!

Anonym sa...

Engelska galoppodds finner du bla. på Centrebet, Sportingbet, Will Hill, Ladbrokes, Victor Chandler, Gamebookers mfl.