28 mars 2009

Lördagens spel kommer

Ska läsa på det sista inför lördagen under förmiddagen och återkommer med spel både i kvalen och i England.

2 snabba asiatiska speltankar är:

Iran - Saudi 1-1,95
Förlust för Saudi innebär att VM-chansen troligen är borta. Borta är även lagets kapten och det är ett stort avbräck. Jag tror inte man räcker till och även om Iran inte är ett bra lag så ska man ha bra chans att hålla VM-drömmen levande med en vinst till OK odds.

Japan - Bahrain 1-1,40
Japan har slagit Bahrain 2 ggr i kvalet, bl.a. i förra kvalomgångens hemmamatch. Man är ett klart bättre lag och en vinst här gör att de och Australien troligen är klara för VM. Även om Qatar skulle slå Uzekistan så är de det sämsta laget i gruppen och ska inte nå ikapp. Nu tror jag förvisso att Uzbekerna vinner och då vinner Japan har alla 3 bottenlagen 6 poäng upp till Australien med 3 matcher kvar. Australien har 4 matcher kvar och skulle då behöva förlora alla för att missa VM. Japan vinner enkelt här.


Engelska rugbyn gick riktigt illa. Jag såg stora delar av matchen och Wakefield gjorde många enkla misstag. Att ladda om efter tragedin i klubben verkar ha varit svårare än jag trodde. Det är iofs helt förståeligt men tråkigt för oss.

Blake vann men jag tycker ändå chansspelet var rätt sett till resultatet.

Nieminen har vunnit första sett mot Schuettler i en match där ingen verkar vilja hålla sin serve. 5 av 10 game i första set var breakgame.

Inga kommentarer: