05 mars 2009

Snålt Bwin

Bwin erbjuder redan nu spel på nästa omgång av slutspelet i Ishockey. MEN... jag fattar inte varför då de inte erbjuder spel på mer än singlar. En vän försökte spela en hemmafyrling, det gick inte. Inte heller dubblar eller tripplar funkade. Känns lite löjligt att lägga ut oddsen om man sedan är för rädda för att låta folk spela mer än singlar.
Nu är ju iofs Bwin inte ett bolag jag skulle rekommendera. Mycket strul och värdelös kundservice är det de har att erbjuda. Jag skäms nästan då jag berättar att jag varit med och oddssatt svensk ishockey hos dem. Många år sedan förvisso då de fortfarande kallade sig betandwin.


Ishockeyslutspel var det ja. Jag har tittat på matcherna och tycker flera är svårbedömda men har lite idéer både till idag och till vilka lag som går vidare.

Brynäs - Färjestad
Här ska FBK vinna enkelt över 7 matcher. Men jag tror inte det blir lika lätt som vissa gör gällande. Första matchen kan nog bli rejält tuff. Brynäs har inte vunnit efter ordinarie tid mot FBK under hela säsongen. 2 av 3 hemmamatcher har gått till förlängning och det tror jag även dagens match gör. Brynäs chans ligger idag. Förlust och FBK vinner troligen i 4 raka.

Luleå - Frölunda
Frölunda valde Luleå istf Timrå. Det lär ha retat upp Luleå och jag tror de vinner idag. De har vunnit 4 av säsongens 5 möten och jag tror de vinner ikväll också. Frölunda är överskattade och jag tippar att Luleå tar hem kvartsfinalserien.

Skellefteå - Linköping
LHC har vunnit alla möten denna säsong mot SAIK och fortsätter med det. LHC ska enkelt ta sig till semi med 4-0 i matcher. Skellefteå är IMO sämsta laget i slutspelet.

Timrå - HV71
Ingen ville möta Timrå men HV kommer göra det utan problem. 4 raka X efter ordinarie tid mellan dessa gör dock att man inte kan tippa vinnare i varje match känns det som. Men hela serien vinner HV enkelt.


Mina tips:

Luleå - Frölunda 1 - 2,20
Luleå - Frölunda - Luleå till semi - 2,60
Skellefteå - LHC 2 - 2,10
LHC vinna serien 4-0 - 7,00

1 kommentar:

Anonym sa...

hello, är msn lagt på is broder?