03 mars 2009

Topptipset onsdag

Jag skriver topptipset redan nu då jag är sjuk. Och om jag skulle friskna till till imorgon så är jag ändå upptagen nästan hela dagen.'

Procentsatserna kan mycket väl ändras då majoriteten av spel kommer imorgon.

1. Newcastle - Man U 9-24-67
Man U går bra och har en del tur, både i sina egna matcher samt i andra lags matcher. Här har man blivit lite för stora favoriter. Newcastle saknar fortfarande en hel del spelare medan Man U återigen spelar med de som stod över cupfinalen. Man U vinner troligen men X:et kan vara bra att ha med då Man U snart tappar poäng igen. X2

2. Blackburn - Everton 32-33-35
Känns som kryss helt klart. Everton har spelat bra men har också haft 4 hemmamatcher på de 5 senaste. Blackburn är upp och ner och man vet aldrig var man har dem. Båda lagen har en del skador och jag helgarderar. Den tuffe singlar krysset.

3. Fulham - Hull 65-23-12
Fulham har inte förlorat hemma sedan 27 september. Hull är verkligen på väg utför och de riskerar t.o.m. nedflyttning trots allt talade emot det i slutet av förra året. Jag singlar en stor favorit då jag inte kan se Hull skrälla här.

4. Man C - Aston V 38-30-32
AV tappade 2-0 till 2-2 mot Stoke i helgen. Men här tar de revansch. Jag anser att AV:s spel passar bättre på bortaplan och man har klart bättre resultat borta (10-0-3 jämfört med 5-7-2 hemma). Man C saknar Bellamy och Robinho. Micah Richards är också tveksam. Heskey är tveksam i AV och Carew spelar från start. Ett Man C utan de bästa får svårt mot bortastarka AV som nu måste komma igång igen för att komma topp 3. Man C:s fokus resten av året blir UEFA-cupen där man nästa onsdag möter aalborg hemma. Även om man bara har 6 poäng till nedflyttning så är det för många lag i vägen för att det ska ske IMO. Jag tror på AV och trodde de skulle bli favoriter. Säker 2:a

5. Stoke - Bolton 38-33-29
Öppen match. Stoke har bra självförtroende efter matchen i helgen och Delap är tillbaka. Bolton har 2 raka segrar och verkar vara på gång. Denna match kan sluta hur som helst och jag helgarderar.

6. Tottenham - Middlesboro 58-26-16
Spurs gjorde en bra match mot Man U men det var en tuff match och förlusten på straffar kan ta på psyket. Boro slog Liverpool och har nu 4 raka utan förlust. Borta har man dock ofta problem. Men jag tror på skrällen här. Spurs saknar Ledley King och då brukar det inte gå bra. Dessutom saknas Woodgate, Defoe mfl. Boro kör med samma lag som i helgen och jag tror Boro tar minst 1 poäng. X2

7. Wigan - West Ham 45-33-22
Wigan får tillbaka Mido och Valencia. De saknades i helgen då man spelade bra mot Chelsea. Även Koumas och Watson återkommer. WH saknar en hel del spelare igen och man har ofta svårt borta. Jag tror inte WH vinner. Mycket trolig oavgjord och under-mål. Jag spelar 1X.

8. Coventry - Sheffield U 37-32-31
Coventry har spelat bra ett längre tag och hemma har man slagit riktigt bra lag. SU gjorde en bra match i helgen då man hemmaslog Brum. Jag skulle vilja helgardera men de är slut. Jag lutade åt X2 då SU är bättre i grunden och starka borta. Men väljer 12 istället då Coventry kanske håller i formen ett litet tag till.


Systemet (144 rader)

X2
1X2
1
2
1X2
X2
1X
1 2

4 kommentarer:

Anonym sa...

blir att rygga rakt av och hoppas på den 3e onsdagen gilt :)

Anonym sa...

Fullham måste sitta och förhoppningsvis Middlesboro :)

Anonym sa...

Dina spikar gick ju inte hem :(

Anonym sa...

Kommer du tippa något på elitserieslutspelet? :)