11 mars 2009

Topptipset

Jag gick och sov besviken igår men blev lite gladare i morse då jag såg att Gillingham vunnit efter en straff på övertid (precis som påpekats i kommentarer). Inte bra resultat igår men lite bättre med Gills.

Topptips idag och jag har en del chansfeeling i ett par matcher. Därför b

1. Man U - Inter 53-31-16
16% är alldeles för lågt streckat på Inter. Skulle man få 1-0 så måste Man U göra 2 mål och då kan vad som helst hända. Självklar helgardering. Mourinho har bara en förlust på Old Trafford i alla de matcher hans lag (porto och Chelsea) spelat där.

2. Barcelona - Lyon 75-19-6
Svårt gå emot storisen Barcelona här. Man har 1-1 att gå på men kommer inte spela för 0-0 utan vill nog tidigt döda matchen. Lyon är numret för små och hade behövt en seger hemma för att kunna gå vidare Säker 1:a

3. Porto - At. Madrid 39-31-30
2-2 i första matchen innebär att Madrid måste gå för seger. Man har sedan den matchen slagit Barca och tagit poäng mot Real Madrid. I CL har man spelat bra borta under säsongen och jag tror de lyckas vinna. De dominerade hemmamatchen och borde ha vunnit.
Porto är inte så bra hemma som de en gång varit. Bara 5 vinster på 10 matcher i ligan har vunnits och i CL förlorade man mot Kiev tidigare. Här har jag stark feeling för Madrid och jag chansspikar. Gardera i första hand med 1:a om ni vill gardera då Madrid kommer pressa hårt så länge det är oavgjort och lyckas man inte näta så kan Porto kontra in mål.

4. Roma - Arsenal 36-34-30
Match som kan sluta hur som helst. Gör Arsenal mål så måste Roma göra 3, vilket innebär att Arsenal kan förlora och ändå gå vidare och därmed kan försvara ett underläge i slutet. Helgardera.

5. Hamburg - Galatasaray 57-27-16
Här tror jag inte på Hamburg. Man slog ut NEC i förra omgången men har sedan dess två klara förluster i ligan. Defensivt har man jätteproblem och det utnyttjar ett anfallsglatt Galatasaray.
Gala på väg upp i form och spelade taktiskt bra borta mot Bordeaux i förra omgången. Turkarna brukar ha bra stöd i Tyskland och jag tror inte Gala förlorar här. X2

6. Man C - Aalborg 65-22-13
Bellamy borta i Man C men Robinho spelar Han kan bli ensam på topp dock och lyckas han inte göra mål kan det mkt väl sluta 0-0. Aalborg har gått bra i CL och UEFA-cupen och kan skrälla över 2 matcher. 1X räcker här dock.

7. Marseille - Ajax 47-31-22
Inget av lagen övertygade i förra omgången och i deras respektive ligor spelar de halvknackigt. Marseille känns starkare just nu och defensivt är de starka och jag anser att 1X räcker mer än nog.

8. Udinese - Zenit 36-31-33
Zenit slog ut Stuttgart efter två vinster i förra omgången medan Udinese knappt slog ut Poznan. Zenit får tillbaka viktig spelare och jag tror de spelar för vinst igen. Här skulle jag vilja helgardera men nöjer mig med X2.


Systemet (144 rader)

1X2
1
2
1X2
X2
1X
1X
X2

Inga kommentarer: