07 mars 2009

Topptipset

Då jag fortfarande är sjuk så har jag lagt fokuset på topptipset idag. Men jag har ett par tips till ändå såklart :) Kortare rekar dock pga sjukdomen. Riktigt jämna matcher på Topptipset idag och om jag chansat rätt kan det bli bra utdelning.


Topptipset:

1. Sunderland - Tottenham 37-31-32
Spurs gjorde det bra som vann i veckan. Idag återkommer King men bl.a. Defoe saknas fortfarande. Sunderland har inga större bekymmer. Svårbedömd match. Sunderland har hållt nollan i sina 3 senaste hemmamatcher och jag har lite feeling för att det kan bli målsnålt igen. Jag tror båda lagen är nöjda med 0-0 och krysset blir utgångstips och jag tar enbart 2:an som gardering men helgardering är inte fel.

2. Blackpool - Norwich 50-30-20
Här har jag klar skrällfeeling. Blackpool svek mig senast och har nu inte gjort mål på 3 raka och man har 6 raka utan vinst. Idag har man en del skador, framförallt märks det defensivt. Norwich slog QPR borta senast och visade att kanariefågeln ännu är vid liv. Inga större bekymmer idag och jag tror man kan bygga vidare på segern och att man vid serieslut kommer hänga kvar i serien. Var lite inne på chanssingeltvåa, men väljer X2.

3. Cardiff - Doncaster 71-19-10
Doncaster har finfin form. 9-1-1 på de 11 senaste i ligan. Inga större bekymmer idag och man är helt klart understreckade. Cardiff är hemmastarka och får troligen tillbaka ett par spelare idag, men fortfarande har man många småskadade och, trots vinst i veckan, så är formen tveksam. Helgardering.

4. Charlton - Watford 36-31-33
Charlton har nu 3 raka utan vinst och måste börja vinna om man vill hänga kvar. Man har en del skador i truppen men positivt är att Zheng Zhi är tillbaka. Watford förlorade i veckan efter 3 raka segrar. Man har klättrat lite men ligger fortfarande i nedflyttningsfara. Man har haft problem på bortaplan i år och jag nöjer mig med 1X.

5. Crystal P - Preston 36-33-31
CP ligger mitt i tabellen och lär både missa kval som nedflyttningshot. Man har bara gjort mål i 1 av de senaste 7 matcherna och det är också den enda match de vunnit av de 7. Preston är ett svagt bortalag och det kan vara det som gör att de missar kval till slut. Man har tagit 1 poäng på de 4 senaste bortamatcherna. Man saknar idag en av lagets bästa målskyttar (delad ledning i interna skytteligan i ligan) Parkin och har även en del andra viktiga spelare borta. Jag chansar på säker 1:a på CP.

6. Nottingham - Swansea 37-33-30
Swansea saknar kaptenen Monk och även en del andra spelare. Man kryssar fortsatt ofta och jag tror det kan bli kryss igen Nottingham måste kämpa för att hänga kvar och man har gjort en rejäl upplyftning i de 2 senaste matcherna som inneburit segrar borta mot Reading och hemma mot Preston. Helst skulle jag vilja helgardera men nöjer mig med 1X.

7. Plymouth - Reading 21-28-51
Plymouth har spelat upp sig rejält på sistone och vinsten borta mot Wolves gav verkligen självförtroende som kan räcka även idag. Readings seger mot Sheffield W i veckan var den första på 5 matcher och i de 4 matcherna innan gjorde man inte ett enda mål. Här har man blivit för stora favoriter och skrällen är klart spelvärd. Helgardering.

8. Sheffield W - Wolves 38-28-34
Wolves har tappat en klar serieledning men segern senast mot CP kan innebära en vändning. Liksom Reading var man utan seger i februari och lagen under topptrion har närmat sig. Idag saknar man bl.a. kaptenen Henry och man har flera tveksamma spelare. SW förstörde tipset senast genom att bortaslå Burnley men i veckan förlorade de hemma mot Reading. Man är väldigt ojämna och jag hoppas de har en dålig dag idag eftersom jag singlar Wolves. Bättre klass och mer motivation, samt att de är understreckade, avgör mitt spel.



Systemet 144 rader

X2
X2
1X2
1X
1
1X
1X2
2


-------------------------------

Usch... tog helt slut efter Topptipsskrivandet. Har feber och kommer bara lämna mina övriga spel utan ananlyser. Känner jag mig bättre i god tid innan matchstart så kanske jag lägger till mer text.

Coventry - Chelsea 2 - 1,50
Bournemouth - Port Vale 1 - 1,85
Hartlepool - Peterboro 1 - 3,00
Northampton - Tranmere 1 - 2,50
Annan - Elgin 2 - 5,00


Ingen Slutspelshockey idag då oddsen är ointressanta.
Dock kan följande 2 spel i övrigt vara spelvärda.

Almtuna - Växjö 1 - 2,00
Almtuna slog ju Mora i 3:e match. Tyvärr skrev jag inget då jag var sjuk men rekade ju att de skulle vinna i matchen innan :)

Enköping - Örebro 1 - 3,50
Örebro är bättre men ESK har spelat bra under hela säsongen och valde att få möta just Örebro genom att se till att man förlorade sista matcherna i Allettan. Detta för att man anser att spelande lag som Örebro passar dem. Örebro vinner totalt över 3 matcher men hemma ger ESK för högt odds.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för grymt bra och utförliga Topptips trots sjukdom. Uppskattas verkligen.

Nu får vi hoppas att Enköping går vidare...