21 oktober 2009

Åkes Powerplay

Lyfter upp Åkes fina Powerplaytips från kommentarerna.


Linköping - Skellefteå 1 2
Linköping är starka hemma men skellefteå kan likaväl skrälla här.

Tony Mårtensson - Petr Tenkrat 1 X 2
Helgarderar då enligt mig powerplay så är detta där man ska lägga sina helgarderingar då detta är rent lotto känns det som. Svårt att analysera spelares former. Kör jag helgarderingar är det på head to head matcherna.

Brynäs - Rögle 1
Rögle har vinst mot MoDo borta men det säger inte så mycket, i övrigt anser jag att Brynäs även om de har haft taskigt spel så ska detta vara en skåpsäker vinst. Är det någonstans i detta system som jag känner mig halvosäker är det i denna match. För er som vill ändra i systemet så är det här ni ska göra det. Plocka från head to head matcherna och sätt spela på rögle.

Djurgården - Södertälje 1 2
Djurgården vann mot HV71 hemma men spelar endera sjukt bra eller så lyser deras birst på kontinuerligtet i spelet igenom från deras yngre spelare. Därav 2:an på södertälje samt att vinner södertälje så blire mumma till odds. Kanske borde spikat denna i stället för Brynäs.

Marcus Kruger - Petri Pakaslahti 1 X 2
Lika här som i förra head to head, bara helgardera.

HV71 - Frölunda 1 2
Även fast frölunda fick storpisk förra gången och HV71 sjukt starka hemma så har Frölunda fått igång sitt spel och sina stjärnor. Tror matchbilden blir helt annorlunda och tror mycket väl Frölunda har chansen till att vinna.

Luleå - Timrå 1
Spiksäker etta då luleå är sjukt starka hemma och jag ser inget i Timrås spel som ska hota ännu en hemma seger.

MoDo - Färjestad 1 2
Haha ja ni mina vänner jag har ju länge klagat på MoDo. Nu måste jag faktiskt spela etta här för de har fått tillbaka en hel del spelare samt fått in ett nyförvärv på forward sidan som kanske kan ge mersmak och få igång spelet. Malek har varit bra i målet och de har verkligen en chans om de får igång spelet. Sundström testade isen idag på träningen under ett kortare pass och det finns en chans att han spelar även om den är liten. Men även utan sundström tror jag MoDo har en hyffsad chans att plocka 3 poäng här.

Spelar ingen kryss match vilket kanske verkar galet. Men jag tror att detta system har ca 30-40% chans att gå in. Bara hålla tummarna att det inte blir något kryss och att brynäs gör jobbet så tror jag det blir vinst :)

Optimist? javisst!

Systemet 144 rader:
12
1X2
1
12
1X2
12
1
12


Jag gjorde även en fuling på 10 SEK
1
X
1
2
X
2
1
1


Sitter den ja då bjuder jag mårten på hockey uppe i övik ;)

Inga kommentarer: