29 oktober 2009

Powerplay

Glömde ju förresten att gårdagen ändå gav vinst iom att Arsenal vann mot Liverpool :)

Nu tar vi 8 rätt på topptipset istället. Men det ser lite klurigt ut.

1. Rögle - Linköping 26-21-53
LHC vann stort senast men det var mot ett försvagat SSK. Borta har man varit usla i år men samtidigt är Rögle usla öht. Jag är inte så säker på att LHC hittat formen och helgarderar.

2. Beaudoin - Håkanson 21-50-29
Svårtippat. Båda har gjort 4 mål och då matchen är ganska öppen så helgarderar jag även här.

3. Brynäs - Djurgården 40-26-34
Brynäs har tre raka kryssmatcher och innan det två förluster. DIF har två raka förluster hemma efter segern hemma mot HV. Jag har kraftig feeling för DIF här då Brynäs inte är i bästa form. Chansar med säker 2:a

4. Frölunda - Modo 78-11-11
Här har jag kraftig skrällfeeling. Frölunda gjorde det bra senast som tog poäng i Karlstad men man har flera skadade än och jag tycker de är klart överstreckade. Även här chansar jag lite som nöjer mig med X2. Modo kan bättre än visat och kan mycket väl vinna här.

5. Skellefteå - Färjestad 43-24-33
SAIk är i riktigt bra form och hemma har man visat sig vara riktigt starka (5-0-1). Jag tror man vinner över ett FBK som inte imponerat i de två senaste hemmamatcherna. FBK brukar ha lät här man idag blir det hemmaseger. Säker 1:a

6. Södertälje - HV71 19-21-60
Klasskillnad och säker 2:a är tänkbart men då de 3 senaste mötena här slutat kryss så garderar jag. X2

7. Timrå - Luleå 34-26-40
Trolig kryssmatch med få mål. Båda lagen har 3 raka kryss (varav ett mot varandra). Dessutom har 5 av de senaste 9 mötena här slutat oavgjort. Lite tufft dock att singla krysset så jag garderar med Timrå i första hand. Helgardera gärna men jag tar 1X.

8. Corso - Abbott 21-49-30
6 mot 5 mål. Här tror jag det blir få mål och chansen att någon av dessa gör mål är kanske inte så stor. Så även här kan X vara nog. Gardrar dock med 1:a enbart. 1X

8 kommentarer:

Anonym sa...

puertollano vinner över ett omotiverat villareal som koncentrerar sig på ligan? (den spanska cupmotivationen bevisade RM senast med 4-0?)

några andra drag idag?

Ake sa...

satte 80:- på trippeln i ligacupen, det gav drygt 500:-.Tack för tipset.

Åke sa...

Valde att spela följande system på powerplay.

108 rader
2
x2
1x2
1
12
2
1x2
1x2

LHC tror jag tar rögle på borta is nu med förstärkning på forward sidan då det är där det har gått trögt i maskineriet.

Eftersom håkansson spelar i powerplay formationen och gjort alla fyra målen där tror jag på att det blir kryss eller så tar han hem denna head to head.

Brynäs djurgården helgardera

Frölunda tar modo hemma, tror inte som mårten på skräll här trots mitt modo hjärta.

Skellefteå eller FBK båda i storform och tror ej det blir kryss match. Men även om skellefteå är otroligt starka på hemmaplan har FBK bra möjligheter att rubba dem.

HV71 plockar ner ett skadedrabbat SSK.

TIK mot Luleå helgardera

Helgardera head to head matchen

Åke sa...

Kommer göra en trippel på unibet som ger ca 7 ggr pengarna.

LHC vinst
HV71 vinst
Timrå på moneyline

Sätter 3 units på den.

Anonym sa...

Just nu ser det betydligt bättre ut för mig (7 rätt) efter första perioden och med endast 72 rader ^^ kanske jag borde starta en blogg jag med.. :

Philip sa...

7:a på powerplay igen. Skulle ha gjort som Åke och satt 2 istället för x på färjestad, och hade på känn att det var isåfall den matchen jag skulle flyga på och så blev det. 0-4, snyggt av färjestad på bortais mot ett skellefteå i bra form och på hemmais dessutom.

Åke sa...

Snaaaark klart SSK ska skrälla :/
7 rätt men inte till mycke nytta.

Min skoj trippel var mil ifrån oxo:)

Nä usch ska hålla mig till singlar är ju så man gör pengar på sportsbetting.

stemu sa...

8 rätt igår! Den satt fint!