31 oktober 2009

Hockey-Åke

Efter torsdagens powerplay står det klart att jag är kass på hockey :) Eller iaf att jag har för lite tid att sätta mig in i det jämt. Därför låter jag bli att kolla alls i helgen och överlämnar det till Åkes expertis istället.

Här kommer Åkes kommentarer till Elitserien (taget från kommentar till ett annat blogginlägg)


Modo - Södertälje 2 3,20!!!
Seriöst vad gör bookies? Södertälje har haft lite skador men är riktigt riktigt bra nu. Modo fick en 2 poängare mot timrå men de spelar fortfarande ängsligt även på hemma plan.

Frölunda - Skellefteå 2 3,15
Tror Skellefteå har riktigt bra chansen att vinna på borta is trots att man gick på en 0-4 nit hemma. Men det verkar ju vara elitseriens melodi i år, ett lag åker på en nit sedan spelar man grym hockey i nästa match.

Till oddsen 3,15 så är det helt klart spelbart. Moneylinen ligger på 2,50 kan även där vara att fundera på.

Djurgården - Timrå 1 1,80
Timrås problem är att de har så dåligt powerplay och boxplay. Detta är ju normalt något Modo ska vara huvudkandidat till priset som sämsta lag men Timrå är inte långt efter Modo i att vara ryggradslösa i dessa två lägen. Djurgården har haft en haft en 3 dåliga matcher bakom sig men hemma vinner de mot Timrå. Det finns dock en viss kryss varning i denna match då Djurgården haft lite problem med målskyttet. Vilket även oddset på under 5,5 mål till oddset 1,60 visar.

Färjestad - Linköping 2 2,55
Tror denna match kommer bli ruskigt rolig, skulle vilja se den men kommer vara på kalas under lördagen så missar den. LHC spelar bländande hockey och FBK är starka hemma. Jag skulle dock undvika att spela på matchen men om jag skulle tippa något skulle jag tippa LHC.

HV71 - Brynäs 1 1,50
Brynäs var det första laget som vann mot HV71 men det var på hemma plan. HV71 kommer ta denna match finns ingen anledning att tro att deras hemma svit ska brytas. Nästa lag som tar HV71 på hemma plan tror jag blir LHC.

Luleå - Rögle 1 1,45
Finns risk för kryss i denna match men tror Luleå vinner. Kommer undvika att spela på denna match.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vart hittar man Åkes blogg då ?

Anonym sa...

läser du noga så står det blogginlägg....