04 oktober 2009

Korta söndagstips

Jag har ett kort Topptips-tips idag och ett par spel i övrigt. Kommer med NFL-spel senare.

Topptips

1. Chelsea - Liverpool 46-31-23
Här finns inget att fundera över. Helöppen match som blir målsnål. Uddamålet avgör om det inte slutar oavgjort. Helgardera.

2. West Ham - Fulham 59-24-17
Fulham vilade massa spelare i veckans EL-match igen och möter nu ett uselt West Ham (kanske sämsta laget i PL så här långt). Fulham är bättre och även om man haft svårt mot WH i PL tidigare så tror jag på vinst och chanssinglar 2:an.

3. Elfsborg - AIK 44-30-26
Elfsborg har lätt för AIK på hemmaplan. 4-10 de senaste 5 åren och bara i den oavgjorda har AIK lyckats göra mål (8-1 totalt på dessa). Jag tror inte man förlorar idag heller. Vinst för Elfsborg idag gör att de återigen har chans på guldet i den riktigt svaga Allsvenskan.

4. Hammarby - BP 53-25-22
BP bör slippa undan nedflyttningshotet oavsett resultat här. Bajen. Djugåden och Örgryte är alla för dåliga för att kunna komma ikapp. Jag tror mycket på kryss här. Garderar endast med 1:an

5. Örebro - Malmö 31-28-41
MFFs fina form gör att jag väljer att singelstrecka dem. ÖSK var svaga senast och även om de är bättre hemma så tror jag Malmös formtopp leder till 3 poäng.

6. Santander - Valencia 20-26-54
Inget av lagen imponerar speciellt mycket och matchen är öppen. Jag anser att Valencia är det klart bättre laget och med en Villa i riktigt målhumör blir det iaf ingen förlust idag. X2

7. Sevilla - Real M 24-26-50
Real för stora favoriter. Jämn match att vänta och Sevilla kan mycket väl vinna. Helgardera.

8. Villareal - Espanyol 63-21-16
Vilalreal kan mycket väl vara ett singelstreck. Espanyol slog Deportivo i sin senaste bortamatch men här får de max 1 poäng. 1X.

Systemet 144 rader
1X2
2
1X
1X
2
X2
1X2
1X


övriga spel:
Helsingborg - Häcken 1 - 2,00
HIF övervinner statistiken och slår ett Häcken som saknar Paulinho.

Chelsea - Liverpool - under 2,5 mål -1,70
Brukar bli målsnålt mellan dessa. Idag inget undantag.

Rangers - Celtic - ingen målskytt - 8,50
Även här en målsnål match att vänta. 0-0 känns som troligaste resultatet. Vill ni gardera upp spelet så spela under 2 mål till finfina odds.

1 kommentar:

Gustav sa...

Varför måste man ha 8 rätt för? Vore mycket bättre om det var 7 rätt, för nu har dina tips varit väldigt otursdrabbade. Jag vet inte hur många gånger det varit 7 rätt. Men det är så nära. Det måste vara spelguden som inte gillar att dina underbara tips går in. Nej men helt seriöst, dina tips är väl genomtänkta. Ta t.ex. idag när du spikade fulham, så gör West Ham 2 - 2 i slutminuten. Fortsätt med det du gör, jag uppskattar det jättemycket, ha det bra!