04 september 2008

NFL-premiär

Inatt startar en ny säsong av NFL med en match mellan regerande mästarna NY Giants och Washington redskins. Jag är ingen expert men efter flera års TV-tittande på Amerikansk fotboll så jag lite kunskaper (tror jag :) )


NY Giants - Washington 1 (-2,5)
Som mästare är det givet att giants är favoriter. jag tror även att de är det bästa laget. Man förlorade hemma mot Washington förra säsongen men man är det bättre laget. Offensivt är man starkare och jag tror man vinner med ca en TD.
-2,5 finns hos vissa men även -3,5 är spelbart till jämna odds.



Viasat Sport visar följande matcher i första omgången:

Torsdag:
01:00 New York Giants - Washington Redskins

Söndag:
19:00 New Orleans Saints - Tampa Bay Buccaneers
22:15 San Diego Chargers - Carolina Panthers
02:15 Indianapolis Colts - Chicago Bears

Måndag:
01:00 Green Bay Packers - Minnesota Vikings
04:15 Oakland Raiders - Denver Broncos

Inga kommentarer: