14 september 2008

Söndagstankar

Bra start på dagen!
Queensland vann med 3-0. Så båda spelen satt :) :)


Idag har jag spel från England, tankar om svensk fotboll och tips till de TV-sända NFL-matcherna. Full pott på NFL-spelen förra helgen och jag hoppas kunna hålla trenden levande.


Minnesota - Indianapolis Under 43 poäng.
Minnesota var svaga mot Green Bay senast. De var klart sämre under hela matchen och hade svårt att skapa chanser. Indianapolis fick oväntat stryk mot Chicago och var märkbart svaga. Bakåt släppte man in 29 poäng och man måste täta försvaret till idag.
Manning verkar lite ur tytm och jag har svårt att se något lag komma över 20 poäng och underspelet spelas.

NY Jets - New England 2
Jets vann med mycket tur som vann mot svaga Miami i premiären. New England slog Kansas men fick sin viktiga QB Brady skadad. Det är troligen därför som Jest blivit favoriter idag. Men NE är ett bra lag även utan Brady och jag tycker de borde vara favoriter idag.

Cleveland - Pittsburgh Stå över
jag tror Pittsburgh vinner men är inte säker på att de täcker handikappet på 6 poäng. Så här står jag över spel.



Stoke - Everton 1
Bottenmöte där Everton blivit för stora favoriter. Stoke var bra trots förlust senast mot Boro och i omgången innan vann man hemma mot Villa. Everton var enormt svaga mot Pompey i 0-3 förlusten i senaste omgången. Everton får det svårt i år.
Båda lagen saknar spelare och en del av deras nyförvärv kommer spela. Här spelar jag en liten peng pga oddset som borde varit helt jämna. 3,20 och mer finns och spelas.

QPR - Southampton 1
QPR är ett lag för toppen i championship och har spelat bra hittills. Senast var man värda seger mot Bristol på bortaplan men fick nöja sig med 1-1 efter utvisning i andra halvleks inledning.
Southampton har inlett riktigt svagt i ligan. I ligacupen slog man Birmingham men i ligan har man en vinst på 4 matcher. Idag saknas Mikael Svensson som är kapten i S´oton.
S´oton lever mycket på spelare och bookies minnen från deras storhetstid. Numera är man inte ett lag som är bättre än den position man har. 1,70 och mer är ett riktigt bra spel.



Jag har dålig koll på Division 1 norra men känner instinktivt att ett odds är lite snett.
Forward - Syrianska 1
Syrianska leder serien med 7 poäng då det återstår 6 omgångar (5 omgångar kvar för 2:an Gröndal) och kan snart vara klara för superettan. Man är obesegrade borta och ska vara favoriter idag. MEN, Forward, som man möter, har 7-2-1 på hemmaplan. Därför känns över 4,00 på hemmasegern alldeles för högt.
Jag har som sagt dålig koll på just denna serie men jag kan inte tänka mig att det bara är för Syrianska att åka till forward och hämta 3 poäng.

Inga kommentarer: